Start problemen, uitgevallen ventilator en kabaal airco

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
FirstString

Start problemen, uitgevallen ventilator en kabaal airco

Bericht door FirstString » 07 nov 2020, 12:13

Ha Mensen,

Het is lang geleden dat ik jullie hulp moest vragen. Gelukkig, wilde ik bijna zeggen maar dat zou jullie te kort doen natuurlijk. Vooral blij met een auto zonder veel problemen.

Nu toch wel iets vervelends aan de hand; ik heb startproblemen.
Geen problemen met de accu, maar de wagen maakt af en toe gewoonweg geen contact. Na 2,3 soms meerdere keren sleutel eruit en opnieuw proberen start hij moeiteloos. Zou het iets zijn in het contactslot?

Verder is mijn ventilator er mee opgehouden, lastig wel in deze tijd van het jaar met beslagen ruiten. De ventilatiemotor liep al een ietsiepietsie aan en piepte heel vervelend, maar nu doet hij helemaal niets meer. Gewoon een nieuwe in zetten?

Laatste puntje; Heb ik al eens eerder gepost en is al eens 'gerepareerd' maar mijn airco maakt een enorm kabaal. Waneer ik die aandoe lijkt het alsof ik in een tractor rij. het geluid gaat mee met de toeren van de wagen. Vrijlooppoelie is al eens vervangen, maar geen baat. Het lijkt ook steeds erger te worden.

Zou top zijn jullie idee te horen!
Cheers,
Onno
E46 318i Executive 2001

martindebelitos

Re: Start problemen en uitgevallen ventilator

Bericht door martindebelitos » 07 nov 2020, 12:19

1;vervanghet contactblokje achterop het contactslot. 2 kachelweerstand vervangen en de ventilator smeren. 3haal je riem er eens afen controleer alle loopwielen apart op geluid. succes martin

FirstString

Re: Start problemen, uitgevallen ventilator en kabaal airco

Bericht door FirstString » 20 nov 2020, 07:38

Hey Martin,

Dank voor je reactie!
Ondertussen heb ik de kachelweerstand en het contactslot-blokje vervangen. Werkt weer zoals het hoort.

Ik wilde vandaag even kijken naar de geluiden in de verschillende loopwielen. Ben benieuwd of ik iets kan vinden. Gister merkte ik dat de airco af en toe aanslaat dan sist hij een beetje (zoals dat hoort denk ik) en juist dan gaat hij lawaai maken.

Ik laat t weten!
E46 318i Executive 2001

FirstString

Re: Start problemen, uitgevallen ventilator en kabaal airco

Bericht door FirstString » 21 nov 2020, 09:26

Morgen!

Ik was even aan het zoeken online naar de symptomen die ik ook heb in mijn e46 aangaande de Airco.

Zoals ik al vertelde, de airco maakt een gek geluid, alsof er iets aanloop en niet al door.
Nu vond ik dit filmpje waarin exact het zelfde probleem wordt aangetoond.
https://www.youtube.com/watch?v=oDGKERTAqgw

Het blijkt dus een laag niveau aan vloeistof te zijn en wellicht een lekkage.
Ik dacht ik post hem voor de gene die hier ooit nog eens tegenaan loopt.

Next stop, bij laten vullen en kijken of er lekkage is!
E46 318i Executive 2001

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”