Altijd Hete lucht op de voorruit e6x serie
Geplaatst: 16 nov 2020, 21:20
Hallo.
Ik heb een probleempje met mijn climatecontrol (e63 2006) waar door velen al veel over geschreven is. Alle posts die ik op verschillende forums heb gelezen eindigen helaas niet in een oplossing. Dat kan natuurlijk betekenen dat het probleem geaccepteerd wordt en niet opgelost of dat de auto weer is verkocht.
Opvallen dat bij verschillende modellen voor lijk te komen.e63, e60 e.d. maar ook de e39 en verschillende 3 series.
Het probleem:
De climaatcontrol blaas altijd warme lucht naar de voorruit.
-Met de airco aan of uit
-Met de climatecontrol op auto of handmatig
-met de roosters op lichaamshoogte via i-drive ingesteld op warm, neutraal of koud.
(Dan staat de climate control overigens weer op handmatig.en veranderd alleen de temperatuur op lichaamshoogte en niet op het raam)
Bij de huidige buitentemperatuur is het net comfortabel. Met de airco aan ben je eigenlijk de door de auto geproduceerde warmte aan het wegkoelen. Als he buiten warmer wordt het denk ik snel te warm wordt.
Ik vermoed zelf dat één luchtklep niet meer bediend wordt alleen heb ik dit nog niet als daadwerkelijke oplossing gelezen.
Er wordt gesproken over de kachelkraan en de kachelweerstand EGEL.
De kachelkraan is een klep in het watercircuit zit die als ik het goed heb warm water regelt voor de links/rechts gescheiden climate control.
Als alleen de voorruit altijd warme lucht krijgt terwijl de roosters op lichaamshoogte links en rechts warm of koud in te stellen zijn via i-drive zou ik verwachten dat het probleem niet in deze klep zit.
De kachel weerstand, egel of hoe deze anders genoemd wordt dient als ik het goed heb voor de regeling van het ventilator toerental. De ventator werk gewoon naar behoren en heeft geen invloed op de temperatuur.
Sommige modellen hebben nog een extra verwarmingspompje en het watercircuit. Aangezien ik warmte heb waar het niet nodig is zal dat het probleem niet zijn.
Er wordt ook gesproken over ontwaseming en dat dat beter werkt met warme lucht. Dat klopt maar met de airco aan kan je ook ontwasemen met koelerelucht en je moet de auto met de airco toch goed koud kunnen maken.
Is er iemand die dit probleem heeft opgelost of dit ergens heeft gelezen?
Ik heb een probleempje met mijn climatecontrol (e63 2006) waar door velen al veel over geschreven is. Alle posts die ik op verschillende forums heb gelezen eindigen helaas niet in een oplossing. Dat kan natuurlijk betekenen dat het probleem geaccepteerd wordt en niet opgelost of dat de auto weer is verkocht.
Opvallen dat bij verschillende modellen voor lijk te komen.e63, e60 e.d. maar ook de e39 en verschillende 3 series.
Het probleem:
De climaatcontrol blaas altijd warme lucht naar de voorruit.
-Met de airco aan of uit
-Met de climatecontrol op auto of handmatig
-met de roosters op lichaamshoogte via i-drive ingesteld op warm, neutraal of koud.
(Dan staat de climate control overigens weer op handmatig.en veranderd alleen de temperatuur op lichaamshoogte en niet op het raam)
Bij de huidige buitentemperatuur is het net comfortabel. Met de airco aan ben je eigenlijk de door de auto geproduceerde warmte aan het wegkoelen. Als he buiten warmer wordt het denk ik snel te warm wordt.
Ik vermoed zelf dat één luchtklep niet meer bediend wordt alleen heb ik dit nog niet als daadwerkelijke oplossing gelezen.
Er wordt gesproken over de kachelkraan en de kachelweerstand EGEL.
De kachelkraan is een klep in het watercircuit zit die als ik het goed heb warm water regelt voor de links/rechts gescheiden climate control.
Als alleen de voorruit altijd warme lucht krijgt terwijl de roosters op lichaamshoogte links en rechts warm of koud in te stellen zijn via i-drive zou ik verwachten dat het probleem niet in deze klep zit.
De kachel weerstand, egel of hoe deze anders genoemd wordt dient als ik het goed heb voor de regeling van het ventilator toerental. De ventator werk gewoon naar behoren en heeft geen invloed op de temperatuur.
Sommige modellen hebben nog een extra verwarmingspompje en het watercircuit. Aangezien ik warmte heb waar het niet nodig is zal dat het probleem niet zijn.
Er wordt ook gesproken over ontwaseming en dat dat beter werkt met warme lucht. Dat klopt maar met de airco aan kan je ook ontwasemen met koelerelucht en je moet de auto met de airco toch goed koud kunnen maken.
Is er iemand die dit probleem heeft opgelost of dit ergens heeft gelezen?