Een vraag mbt. temperatuur meter.
Geplaatst: 05 mei 2009, 22:57
Hoi,
Ik ben nieuw op het forum omdat ik pas een dag of 5 mijn bmw heb.
Het is een E46 316I executive met 1.9 uit 2000 met M-tech sports pakket.
Ik heb echter wat vraagjes want ik heb em bij een dealer gekocht zonder garantie. En wist dat er nog een kachelweerstandje kapot was die vervangen moest worden om de climatcontrol weer te laten blazen.
( dit staat ook zwart op wit dat als dit in de honderden euro's zou lopen ik de auto terug mag brengen )
Ik las dat bmw's hun motor temp metertje loodrecht in het midden moeten hebben... en dit doet mijne ook perfect... maar vroeg me af of dit wel kon... zo mooi in het midden zonder te verspringen. En de rit van dealer naar huis ( a 200 km ) voelde hij wel wat warm maar gaf niks aan. De meter gaat vanaf starten meteen loodrecht staan en blijft daar alsof hij niet eerst hoeft op te warmen. is dit normaal ?
En verder hoorde ik was sissen ook toen ik de climatcontrol geheel uitgezet heb. Kleine pfff geluidjes achter de bougie kabels.
Er lag ook een klein beetje olie op de plaat aan de onderzijde dus al bij al hoop ik dat er nie al teveel mis is maar die olie lijkt van de olie filter zelf te komen.
Mijn vraag is eigenlijk puur op het temperatuur metertje maar als er nog dingen zijn die jullie herkennen hoor ik het graag. ( ik zit nu dus erg in over temp meter met koppakking en olie druppels op de onderplaat woensdag 13e om 8.30 staat hij bij de garage voor een kijkje wat er allemaal aan de hand is + grotebeurt en apk)
Dit is hem btw.
Ik ben nieuw op het forum omdat ik pas een dag of 5 mijn bmw heb.
Het is een E46 316I executive met 1.9 uit 2000 met M-tech sports pakket.
Ik heb echter wat vraagjes want ik heb em bij een dealer gekocht zonder garantie. En wist dat er nog een kachelweerstandje kapot was die vervangen moest worden om de climatcontrol weer te laten blazen.
( dit staat ook zwart op wit dat als dit in de honderden euro's zou lopen ik de auto terug mag brengen )
Ik las dat bmw's hun motor temp metertje loodrecht in het midden moeten hebben... en dit doet mijne ook perfect... maar vroeg me af of dit wel kon... zo mooi in het midden zonder te verspringen. En de rit van dealer naar huis ( a 200 km ) voelde hij wel wat warm maar gaf niks aan. De meter gaat vanaf starten meteen loodrecht staan en blijft daar alsof hij niet eerst hoeft op te warmen. is dit normaal ?
En verder hoorde ik was sissen ook toen ik de climatcontrol geheel uitgezet heb. Kleine pfff geluidjes achter de bougie kabels.
Er lag ook een klein beetje olie op de plaat aan de onderzijde dus al bij al hoop ik dat er nie al teveel mis is maar die olie lijkt van de olie filter zelf te komen.
Mijn vraag is eigenlijk puur op het temperatuur metertje maar als er nog dingen zijn die jullie herkennen hoor ik het graag. ( ik zit nu dus erg in over temp meter met koppakking en olie druppels op de onderplaat woensdag 13e om 8.30 staat hij bij de garage voor een kijkje wat er allemaal aan de hand is + grotebeurt en apk)
Dit is hem btw.