Pagina 1 van 2
Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 24 nov 2020, 21:58
door sidneypolak
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 24 nov 2020, 22:49
door Locksmidv8
Welkom Sidney,
Goede keus BMW te rijden! Tja motorvermogen... Ook BMW heeft E91's met standaard 300 pk.
Zelf rijd ik E92 325ia, nog lang geen 300 pk maar ruim voldoende voor in NL.
Veel rijdersplezier met jou mooie E91.
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 24 nov 2020, 23:02
door sidneypolak
Bedankt!
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 24 nov 2020, 23:18
door Edward
Van harte welkom op het forum Sidney
In regio Amsterdam heb je onder andere...
Van Den Hengel (Amsterdam)
Autobedrijf Gijsbertsen (Odijk)
Er zijn véél meer, maar deze staan ook zeer goed aangeschreven.
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 24 nov 2020, 23:24
door sidneypolak
Bedankt, Edward!
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 01 dec 2020, 16:01
door MartinpH
Hallo Sidney
Welkom
mooie wagen hoor
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 01 dec 2020, 21:48
door sidneypolak
Bedankt, Martin!
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 01 dec 2020, 22:20
door Marbre
Welkom Sidney!
Zo te lezen ben jij net zo blij als ik met de E91......prima auto waar je fijn mee kunt rijden.
Ga je hem ook nog modden?
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 02 dec 2020, 11:12
door Leen
Welkom hier
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 04 dec 2020, 17:26
door sidneypolak
Bedankt! Ik ben benieuwd naar een eventuele tuning. Met een i-tje zal dat niet heel veel pk's opleveren, maar wie weet. Voor de rest vind ik hem mooi zo als hij nu is.
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 05 dec 2020, 11:58
door Edward
Bij een i'tje kan je héél véél extra pk's vinden... als er maar een turbo opzit. Atmosferische blokken kun je beter gewoon lekker zo laten. Blokken met turbo ook, maar dat is een ander verhaal. Een F3X 320i opwaarderen naar vermogens van een 330i kan nooit goed zijn voor het blok en helaas zie je maar al
te vaak dat het blok er spontaan mee kapt met alle kosten van dien. Ik spaar dan liever door voor een echte 330i (al zit daar tegenwoordig ook een viercilinder in), dus ik zeg dan maar: ik spaar wel door voor een nieuwere 6-in-lijn
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 06 dec 2020, 20:41
door sidneypolak
Duidelijk, Edward.
Ik mis de turbo, heb 20 jaar met gereden. Eerst maar even genieten van deze.
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 16 dec 2020, 01:20
door Easy Rohler
Welkom Sidney, ik ‘ken’ je nog wel van de Saab forums. Had zelf destijds een 9000 Aero. Nu heb ik ook een 318 E91. Gewoon een hele fijne auto! Wel elke 15.000 km onderhoud geven, de N43 motor heeft het kennelijk nodig.
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 16 dec 2020, 14:02
door MartinpH
Edward schreef: ↑05 dec 2020, 11:58
Bij een i'tje kan je héél véél extra pk's vinden... als er maar een turbo opzit. Atmosferische blokken kun je beter gewoon lekker zo laten. Blokken met turbo ook, maar dat is een ander verhaal. Een F3X 320i opwaarderen naar vermogens van een 330i kan nooit goed zijn voor het blok en helaas zie je maar al
te vaak dat het blok er spontaan mee kapt met alle kosten van dien. Ik spaar dan liever door voor een echte 330i (al zit daar tegenwoordig ook een viercilinder in), dus ik zeg dan maar: ik spaar wel door voor een nieuwere 6-in-lijn
Ik heb mijn 420 wel getuned en van 184pk naar 262pk gegaan en het koppel is enorm geworden van 270 naar 429Nm
blok geeft geen krimp, blijft normaal rijden, ik gebruik die power niet zo vaak maar vooral onderin is het koppel heerlijk
en is ook wat zuiniger.
als je heel vaak het volle vermogen eruit haalt zal het blok het niet zo fijn vinden maar met normaal rijden zal het niet veel kwaad kunnen
Re: Sidney - E91 318i 2011
Geplaatst: 16 dec 2020, 17:39
door Edward
Je hebt naturlijk helemaal gelijk! Jou gebeurt dat niet.