Franz - E90 316i 2009
Geplaatst: 30 dec 2020, 10:41
Hallo,
Ik ben Franz en sinds December 2020 eigenaar van een BMW E90N 316i uit 2009.
Hiervoor reed ik 9 jaar in een BMW E46 316i uit 1999.
In 2015 was de koppakking van deze auto vervangen en de cilinderkop gereviseerd. Helaas kwam er eind 2020 opnieuw een doorslag van een van de cilinders naar het koelsysteem en heb ik deze auto ingeruild.
Na aanschaf van mijn E90N bleek er een olielekkage te zijn bij de kettingspanner en een lekkage van de voorste krukaskeerring. Terwijl het autobedrijf waar ik de auto kocht mij verzekerde dat de auto geen olielekkages zou hebben, het waren zogenaamd oude olieresten.
Voor zover mijn kunde reikt sleutel ik zelf. Voor het onderhoud ga ik naar doehetzelf-garages in de regio (Alkmaar, Heemskerk, Amsterdam).
Wat dat betreft was de E46 een fijne auto. Je kunt overal gemakkelijk bij zonder veel dingen los te moeten halen.
Ik ben terecht gekomen bij BimmerPortal na een tip van een bekende BMW dealer
Ik ben Franz en sinds December 2020 eigenaar van een BMW E90N 316i uit 2009.
Hiervoor reed ik 9 jaar in een BMW E46 316i uit 1999.
In 2015 was de koppakking van deze auto vervangen en de cilinderkop gereviseerd. Helaas kwam er eind 2020 opnieuw een doorslag van een van de cilinders naar het koelsysteem en heb ik deze auto ingeruild.
Na aanschaf van mijn E90N bleek er een olielekkage te zijn bij de kettingspanner en een lekkage van de voorste krukaskeerring. Terwijl het autobedrijf waar ik de auto kocht mij verzekerde dat de auto geen olielekkages zou hebben, het waren zogenaamd oude olieresten.
Voor zover mijn kunde reikt sleutel ik zelf. Voor het onderhoud ga ik naar doehetzelf-garages in de regio (Alkmaar, Heemskerk, Amsterdam).
Wat dat betreft was de E46 een fijne auto. Je kunt overal gemakkelijk bij zonder veel dingen los te moeten halen.
Ik ben terecht gekomen bij BimmerPortal na een tip van een bekende BMW dealer