Jerry - E46 320i cabrio
Geplaatst: 29 jan 2021, 12:56
Naam: Jerry
Gebruikersnaam: Jerry de Best
Regio: Den Haag
Welke BMW je rijdt: BMW e46 320i cabrio pre facelift en BMW e46 316i sedan facelift
Wat is je autogeschiedenis: Te veel om op te noemen, maar rode draad is toch wel BMW. Begonnen met ooit verschillende e30, e36, e46, e92, e39 en Z3's en Z4. Daarna een tijdje in een leaseauto gereden en nu sinds kort weer prive auto's.
Ik heb altijd een hobby auto gewild en was daarom op zoek naar een goedkope bmw e46 met wellicht wat werk en een richtprijs van rond de 2000 euro. Na lang zoeken en allerlei coupes gezien te hebben, viel mijn oog op een zeer goedkope 320i e46 cabrio. Stond te koop voor 2850 met de melding dat er elektrische storingen waren waardoor o.a. de elektrische kap niet meer werkte. Omdat de auto nogal ver weg stond (Kop van Friesland) heb ik eerst meer info ingewonnen en vervolgens een prijsafspraak gemaakt. Voor 2500 kon ik de auto komen ophalen. Eenmaal aangekomen en na een proefrit vond ik de auto perfect rijden en schakelen. Motor liep perfect en km stand viel me mee (284k). Maar er waren wat meer probleempjes zo deed de kachel/blower het niet en binnenin geen knipperlichten op het instrumentencluster. Kap inderdaad niet werkend en linker spatbord toch aardig wat roestvorming. Radio werkte ook niet en kofferbak ging alleen met de sleutel open. Heel lang gepraat met de verkoper en uiteindelijk aangegeven dat ik de auto wel wilde hebben, maar echt voor max 2000. En zo geschiedde. De auto vanaf Friesland teruggereden naar Den Haag en ik moet zeggen dat hij perfect reed. Motor bleef mooi op temperatuur en het was (ondanks de kou) een fijne rit naar huis.
Maar nu...er moet dus nog veel gebeuren. Maar belangrijke zaken heb ik al (gedeeltelijk) opgelost. Zo heb ik de kachelweerstand vervangen waardoor verwarming, airco en blower weer prima werken (kosten inclusief verzending 34,95). Ik heb de zekering van de radio eruit getrokken (nr 41) waardoor de kap weer wat geluid en beweging begon te maken. Na een paar keer proberen begon het dak vanzelf weer te openen en te sluiten. Probleem gefixt. En ook de knipperlichten en het instrumentarium werken weer goed. Het probleem zit hem dus in de radio (bmw professional met dvd navi MK4 meen ik). In de kofferbak heb ik een enorme brei aan draden, versterkers en mysterieuze aftermarket kastjes verwijderd. Nu op zoek naar de originele bedrading tekeningen want het is best een troepje. En als het weer wat beter weer is gaat de radio eruit om de schade van de handige Harry aan de achterzijde van de radio eens te bekijken. En ben nu op zoek naar spatborden in de juiste kleur (artik silber) en wil die dan ook gaan vervangen. Daarnaast nog veel schoonmaak, poetswerk en herstelwerk (naar OEM) te gaan. Ik wil de auto zo OEM mogelijk hebben. Jullie zullen waarschijnlijk de komende tijd nog wel wat vraagjes van mij gaan krijgen :-). Zodra het kan zal ik ook wat foto's posten.
Gebruikersnaam: Jerry de Best
Regio: Den Haag
Welke BMW je rijdt: BMW e46 320i cabrio pre facelift en BMW e46 316i sedan facelift
Wat is je autogeschiedenis: Te veel om op te noemen, maar rode draad is toch wel BMW. Begonnen met ooit verschillende e30, e36, e46, e92, e39 en Z3's en Z4. Daarna een tijdje in een leaseauto gereden en nu sinds kort weer prive auto's.
Ik heb altijd een hobby auto gewild en was daarom op zoek naar een goedkope bmw e46 met wellicht wat werk en een richtprijs van rond de 2000 euro. Na lang zoeken en allerlei coupes gezien te hebben, viel mijn oog op een zeer goedkope 320i e46 cabrio. Stond te koop voor 2850 met de melding dat er elektrische storingen waren waardoor o.a. de elektrische kap niet meer werkte. Omdat de auto nogal ver weg stond (Kop van Friesland) heb ik eerst meer info ingewonnen en vervolgens een prijsafspraak gemaakt. Voor 2500 kon ik de auto komen ophalen. Eenmaal aangekomen en na een proefrit vond ik de auto perfect rijden en schakelen. Motor liep perfect en km stand viel me mee (284k). Maar er waren wat meer probleempjes zo deed de kachel/blower het niet en binnenin geen knipperlichten op het instrumentencluster. Kap inderdaad niet werkend en linker spatbord toch aardig wat roestvorming. Radio werkte ook niet en kofferbak ging alleen met de sleutel open. Heel lang gepraat met de verkoper en uiteindelijk aangegeven dat ik de auto wel wilde hebben, maar echt voor max 2000. En zo geschiedde. De auto vanaf Friesland teruggereden naar Den Haag en ik moet zeggen dat hij perfect reed. Motor bleef mooi op temperatuur en het was (ondanks de kou) een fijne rit naar huis.
Maar nu...er moet dus nog veel gebeuren. Maar belangrijke zaken heb ik al (gedeeltelijk) opgelost. Zo heb ik de kachelweerstand vervangen waardoor verwarming, airco en blower weer prima werken (kosten inclusief verzending 34,95). Ik heb de zekering van de radio eruit getrokken (nr 41) waardoor de kap weer wat geluid en beweging begon te maken. Na een paar keer proberen begon het dak vanzelf weer te openen en te sluiten. Probleem gefixt. En ook de knipperlichten en het instrumentarium werken weer goed. Het probleem zit hem dus in de radio (bmw professional met dvd navi MK4 meen ik). In de kofferbak heb ik een enorme brei aan draden, versterkers en mysterieuze aftermarket kastjes verwijderd. Nu op zoek naar de originele bedrading tekeningen want het is best een troepje. En als het weer wat beter weer is gaat de radio eruit om de schade van de handige Harry aan de achterzijde van de radio eens te bekijken. En ben nu op zoek naar spatborden in de juiste kleur (artik silber) en wil die dan ook gaan vervangen. Daarnaast nog veel schoonmaak, poetswerk en herstelwerk (naar OEM) te gaan. Ik wil de auto zo OEM mogelijk hebben. Jullie zullen waarschijnlijk de komende tijd nog wel wat vraagjes van mij gaan krijgen :-). Zodra het kan zal ik ook wat foto's posten.
