Differentieel vervangen maar welk type?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
PandaNL

Differentieel vervangen maar welk type?

Bericht door PandaNL » 12 feb 2021, 14:14

Hallo,

Mijn E46 320i touring uit 2004 geeft vanaf 80km/u een luid fluitend geluid wat op 110km/u het hardst klinkt en na 120km/u weer weg is. Het geluid is weg zodra je de koppeling intrapt of het gas los laat. Het is geen wiellager geluid in ieder geval, die zijn afgelopen maand aan beide kanten gedaan. Het differentieel lijkt ook te lekken, want hij is aardig nat wat niet zo gek is met 320dkm erop.

Nu wil ik tweedehands een differentieel kopen en op mijn gemak gelijk de pakking en de oliekeerringen vervangen en als de temperaturen weer wat beter worden alles eronder hangen inclusief het ophangrubber vervangen + de hardy schijf (tenminste zo heet die volgens mij) vervangen als ik toch bezig ben.

Nu weet ik alleen niet goed welke type ik moet hebben, op realoem zie ik de overbrenging van 3,38 staan, het is een handbak. Nu kwam ik er eentje tegen op marktplaats die afkomstig is van een E46 en een overbreng van 3,38 heeft maar dan weer wel een ander onderdeel nummer. Zou dit passen? https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr

De aansluiting waar de aandrijfstangen naar de wielen heen gaan ziet er in ieder geval wel hetzelfde uit als op de foto.

Josh330

Re: Differentieel vervangen maar welk type?

Bericht door Josh330 » 12 feb 2021, 14:28

Je moet goed kijken of inderdaad de aansluitingen hetzelfde zijn. Deze kunnen nog wel is verschillen met handbak en automaat (de flenzen). Voor de rest zijn ze volgens mij allemaal redelijk gelijk behalve uiteraard de verhoudingen.

PandaNL

Bericht door PandaNL » 12 feb 2021, 14:46

De achterkant bekeken van achterkant van de auto lijkt dan weer wel anders dan bijvoorbeeld diegene van marktplaats.

Dit zou een foto van het juiste type moeten zijn:
Afbeelding

Maar als dat niet uitmaakt dan ga ik er binnenkort eentje ophalen.

Josh330

Bericht door Josh330 » 12 feb 2021, 15:14

Afbeelding
Afbeelding

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... 3-3-38-lsd

hier wat voorbeelden met de verschillen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”