automaatbak koude motor
automaatbak koude motor
Hallo wie kan mij helpen ?
ik ben sinds ruim 4 jaar een 318 touring uit 2011 met inmiddels 145000 km op de teller maar sinds vorig jaar winter hoor ik een vervelende brom/pulserend geluid als ik wegrij met koude motor, zodra de auto warm (er) is , is ook dit geluid weer weg .
nu het zo hard vriest (-10 gemiddeld) hoor ik niets als ik weg rij en vervolgens als hij iets warmer wordt komt het brom geluid terug tot dat de auto nog iets warmer wordt en het geluid ook weer weg is.....vreemd allemaal
geluid gaat niet mee op en neer met het toerental maar als ik het gas loslaat tijdens het rijden is het geluid ook weg
wie weet wat dit evt zou kunnen zijn ????
ik ben sinds ruim 4 jaar een 318 touring uit 2011 met inmiddels 145000 km op de teller maar sinds vorig jaar winter hoor ik een vervelende brom/pulserend geluid als ik wegrij met koude motor, zodra de auto warm (er) is , is ook dit geluid weer weg .
nu het zo hard vriest (-10 gemiddeld) hoor ik niets als ik weg rij en vervolgens als hij iets warmer wordt komt het brom geluid terug tot dat de auto nog iets warmer wordt en het geluid ook weer weg is.....vreemd allemaal
geluid gaat niet mee op en neer met het toerental maar als ik het gas loslaat tijdens het rijden is het geluid ook weg
wie weet wat dit evt zou kunnen zijn ????
Re: automaatbak koude motor
niemand...??
ik heb hetzelfde. sinds ik XHP heb geinstalleerd is het een stuk minder geworden.
- mieske90
- BimmerPortal Team
xHP is automaatbaak software
https://www.xhpflashtool.com/
in simpele mensen taal: gaat je automaat beter van schakelen. met de kennis van nu had de auto zo uit de fabriek moeten/kunnen komen
maar is daar het probleem mee verholpen of kan het ook wat anders zijn
het is bij een koude motor met een ritme van de secondewijzer grm-grm-grm-grm..enz tot dat de motor iets warmer is
bvd arve
het is bij een koude motor met een ritme van de secondewijzer grm-grm-grm-grm..enz tot dat de motor iets warmer is
bvd arve
Als het probleem nog niet is opgelost zou ik als eerste het olieniveau van de bak (laten) peilen.
Je zou kunnen overwegen de automaatbak te laten spoelen.
Verse olie en een nieuw filter kunnen wonderen doen voor een automaat.
Vraag dan wel of ze de bak kunnen 'spoelen' en niet enkel verversen. Zo wordt ook de olie in de koppelomvormer en de leidingen vervangen.
Succes!
Je zou kunnen overwegen de automaatbak te laten spoelen.
Verse olie en een nieuw filter kunnen wonderen doen voor een automaat.
Vraag dan wel of ze de bak kunnen 'spoelen' en niet enkel verversen. Zo wordt ook de olie in de koppelomvormer en de leidingen vervangen.
Succes!