P0420 na nieuwe montage uitlaat
Geplaatst: 05 mar 2021, 22:01
Hi bimmer liefhebbers!
Ik zit met een uitdaging in mijn hoofd en het zou super fijn zijn wanneer een paar van jullie knappe koppen eens met me meedachten of me even fijn duidelijk maakten dat ik helemaal fout zit
Een week of 3 geleden is er een nieuwe uitlaat voor en achter gemonteerd tijdens de APK op mijn 318i touring. Gasdruk was te laag en dat hoorde je ook wel, gaatje voor én achter. Lassen kon, maar ik hou van lange termijn oplossingen dus gegaan voor een nieuwe pijp.
Nu is het geval dat ik sinds een dag of 2 code P0420 lees waardoor het motor management lampje brand. En ben benieuwd naar de oorzaak daarvan.
Ik zag al een aantal provisorische manieren die “goedkoop” het lampje weer uit laten gaan, maar zoals boven beschreven, ben toch wel op zoek naar een oplossing die de waarde van de wagen een beetje op niveau houdt.
Nu zit ik met deze oorzaak in mijn hoofd; ik heb al lange tijd last van hoog olie verbruik. Dat kan de ‘vuile’ verbranding verklaren die de p0420 triggert. (Please correct me if I am wrong). Het enige niet logische aan dit verhaal is dat er in de oude pijp geen katalysator meer zat. Dan zou je zeggen dat de verbranding in die staat nog vuiler zou zijn dan hij nu is..
Als gezegd, dit is mijn logica maar wie ben ik.. Nou, in ieder geval geen auto monteur
Mijn hoofd spint al verder; laat ik dan maar de klepseal’s aanpakken, dan verbrand hij schoner.. maar voor ik het volgende rib uit mijn lijf trek dacht ik, misschien slim jullie eens te vragen naar jullie kijk hierop..
Thanks voor de moeite!
Onno
Ik zit met een uitdaging in mijn hoofd en het zou super fijn zijn wanneer een paar van jullie knappe koppen eens met me meedachten of me even fijn duidelijk maakten dat ik helemaal fout zit
Een week of 3 geleden is er een nieuwe uitlaat voor en achter gemonteerd tijdens de APK op mijn 318i touring. Gasdruk was te laag en dat hoorde je ook wel, gaatje voor én achter. Lassen kon, maar ik hou van lange termijn oplossingen dus gegaan voor een nieuwe pijp.
Nu is het geval dat ik sinds een dag of 2 code P0420 lees waardoor het motor management lampje brand. En ben benieuwd naar de oorzaak daarvan.
Ik zag al een aantal provisorische manieren die “goedkoop” het lampje weer uit laten gaan, maar zoals boven beschreven, ben toch wel op zoek naar een oplossing die de waarde van de wagen een beetje op niveau houdt.
Nu zit ik met deze oorzaak in mijn hoofd; ik heb al lange tijd last van hoog olie verbruik. Dat kan de ‘vuile’ verbranding verklaren die de p0420 triggert. (Please correct me if I am wrong). Het enige niet logische aan dit verhaal is dat er in de oude pijp geen katalysator meer zat. Dan zou je zeggen dat de verbranding in die staat nog vuiler zou zijn dan hij nu is..
Als gezegd, dit is mijn logica maar wie ben ik.. Nou, in ieder geval geen auto monteur
Mijn hoofd spint al verder; laat ik dan maar de klepseal’s aanpakken, dan verbrand hij schoner.. maar voor ik het volgende rib uit mijn lijf trek dacht ik, misschien slim jullie eens te vragen naar jullie kijk hierop..
Thanks voor de moeite!
Onno