achterklep e61 sluit aan één kant niet goed

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
turbojong

achterklep e61 sluit aan één kant niet goed

Bericht door turbojong » 07 mar 2021, 18:26

Bij mijn e61 sluit de elektrische achterklep aan de linkerkant (blijkbaar) niet helemaal goed. Het deel van het achterlicht dat aan de klep vast zit, steekt na sluiting 1 á 2 mm uit. De naad tussen de achterklep en het achterzijpaneel is ook groter dan aan de rechterkant, waar de twee delen van het achterlicht geheel vlak liggen. Ik heb bij mijn garage gevraagd waar dit aan ligt, maar daar wist men het niet. Er is maar één slot zei de garagehouder, dus als de klep niet goed sluit zou je dat aan beide kanten gelijk moeten zien. Er is op YouTube één filmpje van iemand bij wie de achterklep niet goed sloot aan beide kanten en dit was opgelost nadat hij een oranje relais had vervangen: https://www.youtube.com/watch?v=qIzV78K4yRk[/youtube]

De garagehouder heeft alleen de achterklep 'afgesteld', wat betekent dat hij het zwarte dopje aan de binnenkant links helemaal naar binnen heeft gedraaid. Dat heeft uiteraard niks opgeleverd.

Het is geen groot probleem of zo, maar ik vind het gewoon storend als je het eenmaal weet.

Heeft iemand een idee waardoor dit is gekomen? Af fabriek zal het niet zo geweest zijn...

Rob 523

Re: achterklep e61 sluit aan één kant niet goed

Bericht door Rob 523 » 08 mar 2021, 12:01

Loopt de naad aan de bovenkant van de achterklep wel mooi parallel met het dak? Als die naad niet recht is kun je dat corrigeren met de scharnieren, die zijn te verstellen. Bij een achterklep draadboom reparatie moet je de scharnier schroeven los maken, en als je die niet precies hetzelfde terug vast maakt kan je klep iets scheef komen staan heb ik gemerkt.

tom_il

Re: achterklep e61 sluit aan één kant niet goed

Bericht door tom_il » 08 mar 2021, 14:26

Schroeven van de klep zelf moet je niet losmaken bij een kabelboom reparatie.
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”