E39 520i 2002
Geplaatst: 08 mar 2021, 16:36
Hi,
Na een 323ti een E46 320ci, gevolgd door een hele dikke E92 335D, was ik nu toe aan een echte klassieker. De E39!
Heb een leuk exemplaar kunnen overnemen, waar een complete historie bij zat! Ben de 3de eigenaar van dit oude beestje.
Het gaat om een in 2002 geboren 520i special executive edition sedan, met automaatbak. In de heerlijke kleur Orient Blue. KM stand bedroeg 261.XXX.
Inmiddels ben ik nu 4 maanden eigenaar van dit voertuig en heb het nodige helaas al moeten vervangen. Het begon bij een CEL.
- 6X bougies( CEL )
- 1X bobine
- 2x achternaaf ( 1 kant was stuk, gelijk beide zijden laten doen )
Toen kreeg ik problemen met de remmen ( water in rembak ) en kon gelijk het volgende vervangen
- rembekrachtegingspomp
- ABS module
Daarnaast vond ik hem nog steeds niet lekker lopen, en ben ik opzoek gegaan naar vacuüm lekken.
- 3 slagen vervangen
Ook zijn afgelopen week de schijven en blokken rondom vervangen, dus remt weer top.
Verder ben ik een beetje perfectionistisch, er zat roest op de B Stijl raamlijsten. Heb dit dan ook opnieuw laten spuiten, samen met de deurgrepen waar de blanke lak vanaf sprong.
TO DO
- Mooie set velgen uitzoeken
- Radio nakijken, vind het geluid bagger
- Olie/Filter/Airco wissel voor aankomende zomer.
Foto's zal ik straks even uploaden moet het even uitzoeken!
Na een 323ti een E46 320ci, gevolgd door een hele dikke E92 335D, was ik nu toe aan een echte klassieker. De E39!
Heb een leuk exemplaar kunnen overnemen, waar een complete historie bij zat! Ben de 3de eigenaar van dit oude beestje.
Het gaat om een in 2002 geboren 520i special executive edition sedan, met automaatbak. In de heerlijke kleur Orient Blue. KM stand bedroeg 261.XXX.
Inmiddels ben ik nu 4 maanden eigenaar van dit voertuig en heb het nodige helaas al moeten vervangen. Het begon bij een CEL.
- 6X bougies( CEL )
- 1X bobine
- 2x achternaaf ( 1 kant was stuk, gelijk beide zijden laten doen )
Toen kreeg ik problemen met de remmen ( water in rembak ) en kon gelijk het volgende vervangen
- rembekrachtegingspomp
- ABS module
Daarnaast vond ik hem nog steeds niet lekker lopen, en ben ik opzoek gegaan naar vacuüm lekken.
- 3 slagen vervangen
Ook zijn afgelopen week de schijven en blokken rondom vervangen, dus remt weer top.
Verder ben ik een beetje perfectionistisch, er zat roest op de B Stijl raamlijsten. Heb dit dan ook opnieuw laten spuiten, samen met de deurgrepen waar de blanke lak vanaf sprong.
TO DO
- Mooie set velgen uitzoeken
- Radio nakijken, vind het geluid bagger
- Olie/Filter/Airco wissel voor aankomende zomer.
Foto's zal ik straks even uploaden moet het even uitzoeken!