BMW 320i ConnectedDrive problemen
Geplaatst: 10 mar 2021, 07:56
Hallo,
Wij hebben een 6-tal weken geleden onze tweedehands BMW 320i gekocht (eerste inschrijving 02/2020).
We hebben voor elk van ons 2 een profiel aangemaakt zodat de auto ons herkend aan de sleutel en zo de instellingen aanneemt van de desbetreffende persoon.
Echter op deze 6 weken heeft de wagen onze profielen al een 4-tal keer gewist. Ik had de wagen ook in mijn account toegevoegd zodat ik de app kon gebruiken en ook hier wordt hij steeds gewist.
Vorige week heeft BMW de idrive gereset en alles terug geïnstalleerd maar blijkbaar zonder succes want gisteren tijdens rijden gebeurde het weer. Het scherm van de radio werd plots volledig geel en daarna zwart met de tekst "no signal".
Ik heb hier op het forum al wat zitten zoeken en het enigste wat ik over dit onderwerp vindt is dat mensen problemen hebben met het aanmelden bij connectedDrive na hun aankoop indien hun wagen uit Duitsland komt. Onze wagen is ook uit Duitsland geïmporteerd door een herkende BMW dealer. Echter volgens connectedDrive België is het niet zo dat de connectedDrive nog in Duitsland geactiveerd staat.
Volgende maandag moet de wagen binnen om volledig uitgelezen te worden en hopelijk vinden ze zo het probleem maar ik wou het langs deze weg ook al eens vragen of dat er iemand hetzelfde probleem al heeft meegemaakt?
Dit is toch zeer vervelend want we moeten steeds al de profielen terug instellen e.d.
mvg
Dimitri
Wij hebben een 6-tal weken geleden onze tweedehands BMW 320i gekocht (eerste inschrijving 02/2020).
We hebben voor elk van ons 2 een profiel aangemaakt zodat de auto ons herkend aan de sleutel en zo de instellingen aanneemt van de desbetreffende persoon.
Echter op deze 6 weken heeft de wagen onze profielen al een 4-tal keer gewist. Ik had de wagen ook in mijn account toegevoegd zodat ik de app kon gebruiken en ook hier wordt hij steeds gewist.
Vorige week heeft BMW de idrive gereset en alles terug geïnstalleerd maar blijkbaar zonder succes want gisteren tijdens rijden gebeurde het weer. Het scherm van de radio werd plots volledig geel en daarna zwart met de tekst "no signal".
Ik heb hier op het forum al wat zitten zoeken en het enigste wat ik over dit onderwerp vindt is dat mensen problemen hebben met het aanmelden bij connectedDrive na hun aankoop indien hun wagen uit Duitsland komt. Onze wagen is ook uit Duitsland geïmporteerd door een herkende BMW dealer. Echter volgens connectedDrive België is het niet zo dat de connectedDrive nog in Duitsland geactiveerd staat.
Volgende maandag moet de wagen binnen om volledig uitgelezen te worden en hopelijk vinden ze zo het probleem maar ik wou het langs deze weg ook al eens vragen of dat er iemand hetzelfde probleem al heeft meegemaakt?
Dit is toch zeer vervelend want we moeten steeds al de profielen terug instellen e.d.
mvg
Dimitri