Eindelijk mijn iX3 in bezit
Geplaatst: 13 mar 2021, 15:11
Hallo allemaal,
Na een wachttijd van bijna 5 maanden eindelijk op 3 feb mijn iX3 gekregen.
Ik heb hiervoor gekozen om een handvol redenen:
- ik heb veel kWh-en over van zonnepanelen op het dak. Terugverkopen levert op termijn steeds minder op, dan maar als brandstof gebruiken
- de iX3 heeft dezelfde carrosserie als de andere X3 modellen dus niet de druppel vorm zoals bijv Tesla. Dat levert een behoorlijke kofferruimte die ik nodig heb voor mijn hobby: sportduiken. Grote kist met spullen mee.
- de iX3 heeft geen verdiepte kofferruimte wat het in en uit brengen van spullen makkelijker maakt
- hiervoor 225 gereden, dus maar bij BMW gebleven. Mercedes EQC is erg duur, Audi en Jaguar hebben kleiner kofferruimte
Ik was de 10e in Nederland die er een bestelde (mogelijk eerste particulier) en ook een van de eerste die de auto ontving.
Rijdt heerlijk, licht goed op de weg en is lekker stil binnen. Rijbereik nog niet kunnen testen omdat het koud is gewest. Tot nu toe 385 km op een volle lading gehaald. Even wachten op beter weer.
Ook nog niet meer dan 105 kW kunnen laden. Volgens BMW omdat batterijen nog niet leeg genoeg waren op moment van laden. (35%). Ook nog maar eens later proberen. Thuis in 1 nacht geladen met 11kW. Met meer zonlicht lekker overdag gaan laden, duurt langer maar kost minder .
Nu nog een eigen hoofdstukje voor de iX3 op dit forum om ervaringen te delen!
Na een wachttijd van bijna 5 maanden eindelijk op 3 feb mijn iX3 gekregen.
Ik heb hiervoor gekozen om een handvol redenen:
- ik heb veel kWh-en over van zonnepanelen op het dak. Terugverkopen levert op termijn steeds minder op, dan maar als brandstof gebruiken
- de iX3 heeft dezelfde carrosserie als de andere X3 modellen dus niet de druppel vorm zoals bijv Tesla. Dat levert een behoorlijke kofferruimte die ik nodig heb voor mijn hobby: sportduiken. Grote kist met spullen mee.
- de iX3 heeft geen verdiepte kofferruimte wat het in en uit brengen van spullen makkelijker maakt
- hiervoor 225 gereden, dus maar bij BMW gebleven. Mercedes EQC is erg duur, Audi en Jaguar hebben kleiner kofferruimte
Ik was de 10e in Nederland die er een bestelde (mogelijk eerste particulier) en ook een van de eerste die de auto ontving.
Rijdt heerlijk, licht goed op de weg en is lekker stil binnen. Rijbereik nog niet kunnen testen omdat het koud is gewest. Tot nu toe 385 km op een volle lading gehaald. Even wachten op beter weer.
Ook nog niet meer dan 105 kW kunnen laden. Volgens BMW omdat batterijen nog niet leeg genoeg waren op moment van laden. (35%). Ook nog maar eens later proberen. Thuis in 1 nacht geladen met 11kW. Met meer zonlicht lekker overdag gaan laden, duurt langer maar kost minder .
Nu nog een eigen hoofdstukje voor de iX3 op dit forum om ervaringen te delen!