Constant ABS ingreep na vervanging sensoren
Geplaatst: 30 apr 2021, 20:53
Goedenavond,
Een maand geleden heb ik samen met een monteur van een DHZ garage beide wielsnelheidssensoren achter vervangen van mijn 523i sedan. Degene rechtsachter zat muurvast en is uiteindelijk uitgeboord. De kop van de bout is ook door metaalmoeheid afgebroken. Uiteindelijk de nieuwe sensor (Bosch) gemonteerd met vloeibare pakking. Hierna bleef hij goed zitten.
Nu is het echter zo dat het ABS altijd ingrijpt bij snelheden tot 50 km/h. De lampjes van de ABS en DSC branden niet, heel af en toe knippert het DSC lampje kort. Snelheidsmeter en verbruiksmeter doen het ook nog. Gelukkig hoor je van buiten niks, maar zelfs normaal rustig remmen is echt verschrikkelijk nu. Ben ook bang dat de remfunctie niet optimaal is tijdens een eventuele noodstop.
Zou het kunnen zijn dat er bij het uitboren wat materiaal doorgeschoten is en tussen de sensor en de meettanden(?) gekomen is, waardoor het slecht gemeten wordt? De tanden waren intact na het uitboren. Of zou dit kunnen komen doordat de kabel van de sensor ergens niet goed zit? Ik hoop namelijk dat het een van deze twee is en niet de moduleā¦ of de naaf.
Anyways, hopelijk heeft iemand dit al eens eerder gehad en weet een van jullie de oplossing. Kan hier namelijk ook niks over op google vinden.
Ik hoor het wel!
Groeten,
Joost
Een maand geleden heb ik samen met een monteur van een DHZ garage beide wielsnelheidssensoren achter vervangen van mijn 523i sedan. Degene rechtsachter zat muurvast en is uiteindelijk uitgeboord. De kop van de bout is ook door metaalmoeheid afgebroken. Uiteindelijk de nieuwe sensor (Bosch) gemonteerd met vloeibare pakking. Hierna bleef hij goed zitten.
Nu is het echter zo dat het ABS altijd ingrijpt bij snelheden tot 50 km/h. De lampjes van de ABS en DSC branden niet, heel af en toe knippert het DSC lampje kort. Snelheidsmeter en verbruiksmeter doen het ook nog. Gelukkig hoor je van buiten niks, maar zelfs normaal rustig remmen is echt verschrikkelijk nu. Ben ook bang dat de remfunctie niet optimaal is tijdens een eventuele noodstop.
Zou het kunnen zijn dat er bij het uitboren wat materiaal doorgeschoten is en tussen de sensor en de meettanden(?) gekomen is, waardoor het slecht gemeten wordt? De tanden waren intact na het uitboren. Of zou dit kunnen komen doordat de kabel van de sensor ergens niet goed zit? Ik hoop namelijk dat het een van deze twee is en niet de moduleā¦ of de naaf.
Anyways, hopelijk heeft iemand dit al eens eerder gehad en weet een van jullie de oplossing. Kan hier namelijk ook niks over op google vinden.
Ik hoor het wel!
Groeten,
Joost