Slechte start, geen PDC en andere stroom issues

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
FirstString

Slechte start, geen PDC en andere stroom issues

Bericht door FirstString » 14 mei 2021, 23:24

Hi!

Sinds een paar weken start mijn wagen niet altijd even graag.

Wat ik reeds heb gedaan:
Contact blokje vervangen
Accu spanning (stationair en laadspanning zijn ok)

Enige wat niet gecheckt is is de start motor. Maar daar komen we helaas niet zomaar bij.
Het gekke is dat de wagen al meer dan een maand dit probleem heeft, soms start hij heel slecht, soms in 1x. Als de wagen een uurtje stil heeft gestaan start hij weer prima.

Ik een maand geleden een module in de wagen geïnstalleerd, voor triple blinker, slot automatisch dicht bij wegrijden etc. Sinds dat moment heb ik het probleem zo'n beetje. Kastje inmiddels er weer uit gehaald, auto sloeg op hol; knipperlichten bleven hangen, slot ging open en dicht om de 10 seconden. Irritant laten we maar zeggen. Dashboardverlichting zakte ook af en toe weg, dus dan maar weer lekker zonder.

Voor ik m weg breng en het hele spruitstuk eruit moet, hebben jullie nog ideeën?
Cheers!
Laatst gewijzigd door FirstString op 21 mei 2021, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
E46 318i Executive 2001

martindebelitos

Re: Slechte start

Bericht door martindebelitos » 15 mei 2021, 10:16

je kan proberen een extra massakabel aan te leggen tussen motor en chassis. groet mart

FirstString

Re: Slechte start

Bericht door FirstString » 21 mei 2021, 20:13

Cool, ga ik dat even proberen.

Ik zag dat er 2 in zouden moeten zitten, klopt dat? Ik kan er 1 vinden; de zwarte kabel aan de accu dan hang ik er daar 1 bij.

Ondertussen is de PDC er ook me opgehouden. Geen idee of het verband heeft met elkaar maar heb opvallend veel 'stroom' issues laatste tijd. De bluethoot module die ipv de cd wisselaar zit, gaat ook aan en uit om de 30 sec.

Oh en de voorste cat doet het niet meer, die code popt steeds op wanneer ik m uitlees. dat wordt een duur grapje ook maar goed. Het slechte starten jan niet daar aan liggen toch? Sorry.. ik ben nog aan t leren ;)
E46 318i Executive 2001

rob75

Re: Slechte start, geen PDC en andere stroom issues

Bericht door rob75 » 23 mei 2021, 18:46

Starten heeft lucht, brandstof en vonk nodig.
Controleer vooral de eerste twee goed.
Geen valse lucht ergens?
Brandstofdruk goed?
Sensor motortemperatuur goed?

Elektrische storingen zijn altijd lastig op afstand.

De melding van de kat, welke is dat? Kan ook goed liggen aan een verkeerd mengsel (je noemt al de carterventilatie).

Succes,
Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”