Motor swap of repareren?
Motor swap of repareren?
Hi,
Mijn E91 330 (N52) liep ineens slecht, zonder enige aankondiging. Na uitlezen (misfires) en daarna vervangen van alle bobines liep ie nog steeds ruw. Toen compressietest gedaan. Geen compressie in cyl. 6. Toen kleppendeksel verwijderd. Conclusie: klep van cyl. 6 krom.
Mn garagist adviseert om compleet blok te vervangen. Mits er een gevonden kan worden tegen goede prijs. Zijn indicatie is dat kosten zullen zijn: arbeid 2500,- (incl. BTW) + aankoopkosten ruilblok.
Het betreft een E91, okt. 2005, 330i M sport, full options. Leder.
Wat nu te doen? Blok vervangen. Of laten repareren? Of auto verkopen met defect blok.
Graag jullie advies.
Mijn E91 330 (N52) liep ineens slecht, zonder enige aankondiging. Na uitlezen (misfires) en daarna vervangen van alle bobines liep ie nog steeds ruw. Toen compressietest gedaan. Geen compressie in cyl. 6. Toen kleppendeksel verwijderd. Conclusie: klep van cyl. 6 krom.
Mn garagist adviseert om compleet blok te vervangen. Mits er een gevonden kan worden tegen goede prijs. Zijn indicatie is dat kosten zullen zijn: arbeid 2500,- (incl. BTW) + aankoopkosten ruilblok.
Het betreft een E91, okt. 2005, 330i M sport, full options. Leder.
Wat nu te doen? Blok vervangen. Of laten repareren? Of auto verkopen met defect blok.
Graag jullie advies.
Laatst gewijzigd door Vinnie74 op 28 jun 2021, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Motor swap
Als je verder tevreden met de N52B30 bent... zou ik overgaan op reparatie van de klep. Je kan wel een ander blok erin lepelen, maar daar weet je in feite niets van af. Je weet de staat niet. Dan zou die compleet gereviseerd moeten worden en dat kan je dan net zo goed met je eigen blok doen. In ieder geval nieuwe (gemodificeerde) zuigers, nieuwe veren... heb je veel meer aan denk ik. Verkopen zou ik zeker niet doen, nu weet je wat je hebt. Ik antwoord met de gedachte dat dit ook mijn auto zou kunnen overkomen en dan zou ik het zoals net getikt doen.
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Motor swap of repareren?
Hoe is de klep krom geraakt?
Als het alleen de kop is, zou ik de kop oplaten knappen. Helemaal als het maar 1 klep is. Ik denk dat een kop reparatie een stuk minder prijzig is. Daarnaast zullen de arbeidsuren ook een stuk lager uitvallen.
Als het alleen de kop is, zou ik de kop oplaten knappen. Helemaal als het maar 1 klep is. Ik denk dat een kop reparatie een stuk minder prijzig is. Daarnaast zullen de arbeidsuren ook een stuk lager uitvallen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Motor swap of repareren?
Heeft de auto ook een km-stand?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Motor swap of repareren?
Jazeker: 240.000.
Laatst gewijzigd door mieske90 op 30 jun 2021, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qoute van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan.
Reden: Het qoute van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan.
Re: Motor swap of repareren?
Ik zou er dan voor kiezen om enkel de kop te laten reviseren. Vraag me wel af hoe je een klep krom kan krijgen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Motor swap of repareren?
Nou, het euvel is gevonden. De kop is eraf gehaald. Na inspectie bleek de disa klep te zijn afgebroken. De aluminium as daarvan is in de 6e cylinder terechtgekomen. Daardoor bleef een klep hangen en dus compressieverlies. Dus geen kromme klep gelukkig. Of andere beschadigingen . Dit blok kan nog even mee. Phew...