Motor swap of repareren?
Geplaatst: 28 jun 2021, 14:26
Hi,
Mijn E91 330 (N52) liep ineens slecht, zonder enige aankondiging. Na uitlezen (misfires) en daarna vervangen van alle bobines liep ie nog steeds ruw. Toen compressietest gedaan. Geen compressie in cyl. 6. Toen kleppendeksel verwijderd. Conclusie: klep van cyl. 6 krom.
Mn garagist adviseert om compleet blok te vervangen. Mits er een gevonden kan worden tegen goede prijs. Zijn indicatie is dat kosten zullen zijn: arbeid 2500,- (incl. BTW) + aankoopkosten ruilblok.
Het betreft een E91, okt. 2005, 330i M sport, full options. Leder.
Wat nu te doen? Blok vervangen. Of laten repareren? Of auto verkopen met defect blok.
Graag jullie advies.
Mijn E91 330 (N52) liep ineens slecht, zonder enige aankondiging. Na uitlezen (misfires) en daarna vervangen van alle bobines liep ie nog steeds ruw. Toen compressietest gedaan. Geen compressie in cyl. 6. Toen kleppendeksel verwijderd. Conclusie: klep van cyl. 6 krom.
Mn garagist adviseert om compleet blok te vervangen. Mits er een gevonden kan worden tegen goede prijs. Zijn indicatie is dat kosten zullen zijn: arbeid 2500,- (incl. BTW) + aankoopkosten ruilblok.
Het betreft een E91, okt. 2005, 330i M sport, full options. Leder.
Wat nu te doen? Blok vervangen. Of laten repareren? Of auto verkopen met defect blok.
Graag jullie advies.