Motor defect, waar op letten bij vervangen?
Geplaatst: 31 jul 2021, 11:40
Goedemiddag,
Gisteren heb ik een onderwerp geopend omtrent het niet willen starten na een motorwissel.
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 37&t=62805
Dit is inmiddels gevonden, de stekkers van de verstuivers zaten verkeerd om aangesloten (4>3>2>1) i.p.v. (1>2>3>4).
Motor startte direct, alleen begon vervolgens direct enorm te roken en stinken.
In eerste instantie dacht ik dat deze verzopen was door eerdere niet geslaagde startpogingen.
Heb hem hierna direct weer uitgezet, maar hij gooit (veel) olie (gemixed met diesel?) op veel plekken eruit.
De kleur van de olie is lichtgrijs en lijkt wel een soort drab... Vermoeden is dus dat ook de vervangende motor niet meer goed is(?)
Mijn vraag, is dit blok nog te onderzoeken, en zoja, waar moet ik dan op letten of kijken?
Ik kan namelijk een compleet blok krijgen, inclusief turbo, verstuivers, brandstofpomp en toebehoren voor een leuke prijs.
KM stand van dat blok is plusminus 145000KM.
Tevens is mijn vraag dus ook of het niet handiger is gewoon alles nogmaals te wisselen?
Of is mijn andere blok nog te redden?
Hoor erg graag jullie visie en advies.
Alvast bedankt en een fijn weekend!
Hartelijke groet,
Dominic
Gisteren heb ik een onderwerp geopend omtrent het niet willen starten na een motorwissel.
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 37&t=62805
Dit is inmiddels gevonden, de stekkers van de verstuivers zaten verkeerd om aangesloten (4>3>2>1) i.p.v. (1>2>3>4).
Motor startte direct, alleen begon vervolgens direct enorm te roken en stinken.
In eerste instantie dacht ik dat deze verzopen was door eerdere niet geslaagde startpogingen.
Heb hem hierna direct weer uitgezet, maar hij gooit (veel) olie (gemixed met diesel?) op veel plekken eruit.
De kleur van de olie is lichtgrijs en lijkt wel een soort drab... Vermoeden is dus dat ook de vervangende motor niet meer goed is(?)
Mijn vraag, is dit blok nog te onderzoeken, en zoja, waar moet ik dan op letten of kijken?
Ik kan namelijk een compleet blok krijgen, inclusief turbo, verstuivers, brandstofpomp en toebehoren voor een leuke prijs.
KM stand van dat blok is plusminus 145000KM.
Tevens is mijn vraag dus ook of het niet handiger is gewoon alles nogmaals te wisselen?
Of is mijn andere blok nog te redden?
Hoor erg graag jullie visie en advies.
Alvast bedankt en een fijn weekend!
Hartelijke groet,
Dominic