hoog verbruik 535D
Geplaatst: 13 sep 2021, 22:20
Hallo,
ik loop al weken met een gevoel dat er iets niet klopt met het kloppend hart van mijn BMW.
het vebruik ligt zo ontzettend hoog dat ik beter een 535I had kunnen kopen en dan was ik op jaar basis goedkoper uitgeweest.
het verbruik ligt tussen de 9:1 en 12:1(KM/L) waarbij de laatste gemeten is over een afstand van 160km enkel snelweg met 105 op de cruise.
nu hoor ik veel om mij heen.. ja jij wilde een 535 dit kon je verwachten.. ( maar dit zijn toch geen normale waardes voor een diesel?)
ook merk ik dat als ik even geen gas gegeven heb ( remmen voor een drempel over de drempel heen zijn en dan pas weer gas geven) dat de auto traag lijkt me oppakken, zodra hij dan oppakt dan gaat dat ook sneller als wat ik eigenlijk wilde.
auto heeft nu 261.000 gelopen. en krijgt binnen een paar weken een grote beurt ( had hij net gehad voor ik hem kocht, maar wil het zelf toch nog een x goed doen)
nu zitten er een hoop zooi op die hier iets mee te maken kunnen hebben:
Lucht massa meter
MAP sensor.
EGR klep
swirlflaps ?
dicht gekoekt inlaat spruitstuk.
het spruitstuk wil ik los halen tijdens de beurt. deze wordt dat schoon gemaakt van binnen.. ( swirlflaps blijven zitten)
Carly verteld mij dat er geen foutcodes in de motor zitten.
wie o wie heeft ideeen?
ik wil niet zomaar een LMM swappen van 160 euro om er vervolgens achter te komen dat dit toch niks deed.
ik loop al weken met een gevoel dat er iets niet klopt met het kloppend hart van mijn BMW.
het vebruik ligt zo ontzettend hoog dat ik beter een 535I had kunnen kopen en dan was ik op jaar basis goedkoper uitgeweest.
het verbruik ligt tussen de 9:1 en 12:1(KM/L) waarbij de laatste gemeten is over een afstand van 160km enkel snelweg met 105 op de cruise.
nu hoor ik veel om mij heen.. ja jij wilde een 535 dit kon je verwachten.. ( maar dit zijn toch geen normale waardes voor een diesel?)
ook merk ik dat als ik even geen gas gegeven heb ( remmen voor een drempel over de drempel heen zijn en dan pas weer gas geven) dat de auto traag lijkt me oppakken, zodra hij dan oppakt dan gaat dat ook sneller als wat ik eigenlijk wilde.
auto heeft nu 261.000 gelopen. en krijgt binnen een paar weken een grote beurt ( had hij net gehad voor ik hem kocht, maar wil het zelf toch nog een x goed doen)
nu zitten er een hoop zooi op die hier iets mee te maken kunnen hebben:
Lucht massa meter
MAP sensor.
EGR klep
swirlflaps ?
dicht gekoekt inlaat spruitstuk.
het spruitstuk wil ik los halen tijdens de beurt. deze wordt dat schoon gemaakt van binnen.. ( swirlflaps blijven zitten)
Carly verteld mij dat er geen foutcodes in de motor zitten.
wie o wie heeft ideeen?
ik wil niet zomaar een LMM swappen van 160 euro om er vervolgens achter te komen dat dit toch niks deed.