Voorbanden sleiten niet recht af.

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
bmvvinnie
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 dec 2020, 05:47

Voorbanden sleiten niet recht af.

Bericht door bmvvinnie » 19 sep 2021, 20:05

Goeie dag mensen hebben jullie bij je bmw ook last van de hogere sleitage aan de buitenkant van de voorbanden? Ik heb het idee dat overdreven gezecht mijn wielen zo (vooraanzicht) \/ zijn afgestelt. Of denken jullie er anders over? Gooi maar op.

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: Voorbanden slijten niet recht af.

Bericht door Edward » 19 sep 2021, 21:27

Totaal geen last van… ondanks verlaging van 5 cm. Gewoon goed uitgelijnd. Na 32000 profiel rondom egaal afgesleten. Misschien iets meer negatieve camber laten zetten.

bmvvinnie
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 dec 2020, 05:47

Re: Voorbanden sleiten niet recht af.

Bericht door bmvvinnie » 21 sep 2021, 11:20

Ik zal hem dan even na laten zien.

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: Voorbanden slijten niet recht af.

Bericht door Edward » 21 sep 2021, 11:30

En zoek een goede uitlijner... en wees ook niet bang daar een stukje voor te rijden. Ik dacht dat het ook altijd goed ging bij onze Duitse uitlijner hier in het dorp. Resultaat: net als jij... voorbanden niet egaal afgesleten. Dan maar een uurtje rijden naar Apeldoorn. Bandencentrum Jan Steverink. Kaarsrecht... en strak sturen. Tussendoor kreeg ik nieuwe rubbers (waar de schokdempers in vastzitten op de achteras) in de ophanging en dacht even snel in de dichtstbijzijnde stad de auto te laten uitlijnen met als voorbeeld de uitdraai van Steverink. Moet toch kunnen? Goede reviews! Week erop alsnog naar Apeldoorn gereden. Niemand anders komt meer aan onze auto's. Moraal van het verhaal (zeker als je zelf erg gevoelig bent en al een steentje in de band voelt): zoek een goede uitlijner.

bmvvinnie
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 dec 2020, 05:47

Re: Voorbanden sleiten niet recht af.

Bericht door bmvvinnie » 22 sep 2021, 12:50

Bedankt Edward ik zal een bij Beek autoracing vragen of ze hem kunnen nakijken. Denk dat ik daar wel goed zit. En lekker om de hoek.

bmvvinnie
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 dec 2020, 05:47

Re: Voorbanden sleiten niet recht af.

Bericht door bmvvinnie » 27 sep 2021, 12:31

Ik heb nog wat info toe te voegen. Toen ik de auto kreeg stonden de 4 banden op 2bar. Dat was aanzienelijk te laag. Nu staan de voorbanden op 2,7bar druk en de achterbanden op 3bar.

Ik weet niet of de sleitage aan de buitenkant kan komen door te lage bandendruk?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Techniek”