Hallo,
Ik ben opzoek naar nieuwe (achter)banden.
Nu kan je die bij een bandenservice centrum kopen en laten monteren of je kan ze op internet kopen en ergens laten monteren.
Mijn gevoel zegt dat de 1e optie de grootste kans geeft op de kwaliteit band die je verwacht te kopen.
Zijn er mensen die goede of slechte ervaring hebben met de internetband en zijn er los van het productiejaar nog ander kwaliteits markers te noemen?
Banden via internet of niet
Re: Banden via internet of niet
Heb ik meermaals gedaan, waarom zouden dat andere banden zijn ?.
Die jongens hebben echt geen oude banden. Tenzij heel misschien je een heel exotische band moet hebben.
Die jongens hebben echt geen oude banden. Tenzij heel misschien je een heel exotische band moet hebben.
525d E61 2007 pre-LCI
heb dit reeds ook enkele keren gedaan. het wordt misschien alleen vervelend als je een band geleverd krijgt met een andere vorm van resonatie of onbalans in de band die men er niet uit gebalanceerd krijgt.
maar die krijgen bandencentra ook geleverd...(als ze pech hebben)
maar die krijgen bandencentra ook geleverd...(als ze pech hebben)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
- Contacteer:
Koop al jaren mijn banden via internet, laat ze monteren bij vast bedrijf, die doen niet anders.
De internetboys hebben prijzen die lager liggen dan zijn groothandel, dus hij is kansloos om marge te maken op de band zelf….
Als je gewoon iets goeds koopt van een bekend merk, is het risico op problemen minimaal.
Als het prijsverschil met de bandenboer klein is dan is het we handig een aanspreekpunt te hebben. Garantie voor succes is dat ook niet helaas….
De internetboys hebben prijzen die lager liggen dan zijn groothandel, dus hij is kansloos om marge te maken op de band zelf….
Als je gewoon iets goeds koopt van een bekend merk, is het risico op problemen minimaal.
Als het prijsverschil met de bandenboer klein is dan is het we handig een aanspreekpunt te hebben. Garantie voor succes is dat ook niet helaas….
Klinkt goed. Als je een A merk band kiest met een juist productie jaar zou je dus geen problemen moeten verwachten.
Ik denk niet dat je online kan bestellen op productiejaar. Kan je eventueel wel focussen op nieuwere types.
Bij mijn lokale bandenhandelaar (eemanszaak) is het verschil tussen internet+opleggen en zijn prijs nog geen 10 euro per band. Dus ik ga me er niet mee bezighouden.
Bij mijn lokale bandenhandelaar (eemanszaak) is het verschil tussen internet+opleggen en zijn prijs nog geen 10 euro per band. Dus ik ga me er niet mee bezighouden.