Adaptieve ophanging vervangen?
Geplaatst: 09 mei 2022, 19:23
Beste BMW-liefhebbers,
Een korte vraag...
Ik heb vorig jaar een verlaagde BMW 640XD uit 2014 met circa 130.000 kilometer op de teller aangekocht.
Nu begreep ik dat er al 1 adaptieve schokbreker begint te lekken (LA) en het vervangen van zo'n schokbreker kost (denk ik) rond de 800,- euro per schokbreker.
Is dit normaal bij deze kilometerstand? Ik vraag dit, omdat het vervangen van alle vier de schokbrekers een bizar bedrag betreft (schatting 3000,- euro).
En begrijp me a.u.b. niet verkeerd... Ik heb niet direct problemen met het betalen van dit exorbitante bedrag als de rest van de auto stabiel is, maar helaas valt de BMW onder mijn kont uit elkaar.
De auto heeft 3 keuringen gehad (quality checks) met een aaneengesloten BMW onderhoudshistoriek.
Problemen binnen 1 jaar:
- Krukas vastgelopen (blokrevisie)
- Homokineet/kineten versleten
- Nu mogelijk problemen met de vacuumdoos voor regelklep/turbo
- Deurklink aan de bijrijderszijde werkt sinds vandaag niet meer
- Nog steeds een tikkend geluid en trilling dat niet gevonden kan worden
- Zonneklep gaat soms spontaan half open of dicht
- En nu een lekkende schokbreker
Vraag 2: Zou ik preventief alle schokbrekers ook kunnen vervangen door normale en de foutmelding kunnen uitprogrammeren? Ik weet namelijk niet of ik deze auto nog lang wil rijden. Wat een kwaliteitsverschil t.o.v. mijn BMW van 15 jaar geleden.
PS.
Ik kijk met weemoed terug naar alle "krachtige" japanners die ik gereden heb (binnen vijf jaar een lampje defect of iets anders kleins).
Een korte vraag...
Ik heb vorig jaar een verlaagde BMW 640XD uit 2014 met circa 130.000 kilometer op de teller aangekocht.
Nu begreep ik dat er al 1 adaptieve schokbreker begint te lekken (LA) en het vervangen van zo'n schokbreker kost (denk ik) rond de 800,- euro per schokbreker.
Is dit normaal bij deze kilometerstand? Ik vraag dit, omdat het vervangen van alle vier de schokbrekers een bizar bedrag betreft (schatting 3000,- euro).
En begrijp me a.u.b. niet verkeerd... Ik heb niet direct problemen met het betalen van dit exorbitante bedrag als de rest van de auto stabiel is, maar helaas valt de BMW onder mijn kont uit elkaar.
De auto heeft 3 keuringen gehad (quality checks) met een aaneengesloten BMW onderhoudshistoriek.
Problemen binnen 1 jaar:
- Krukas vastgelopen (blokrevisie)
- Homokineet/kineten versleten
- Nu mogelijk problemen met de vacuumdoos voor regelklep/turbo
- Deurklink aan de bijrijderszijde werkt sinds vandaag niet meer
- Nog steeds een tikkend geluid en trilling dat niet gevonden kan worden
- Zonneklep gaat soms spontaan half open of dicht
- En nu een lekkende schokbreker
Vraag 2: Zou ik preventief alle schokbrekers ook kunnen vervangen door normale en de foutmelding kunnen uitprogrammeren? Ik weet namelijk niet of ik deze auto nog lang wil rijden. Wat een kwaliteitsverschil t.o.v. mijn BMW van 15 jaar geleden.
PS.
Ik kijk met weemoed terug naar alle "krachtige" japanners die ik gereden heb (binnen vijf jaar een lampje defect of iets anders kleins).