problemen brandstofsysteem slijpsel/gruis
Geplaatst: 27 mei 2022, 18:17
Beste Bimmers,
Ik ben nieuw op deze site en op zoek naar advies mbt mijn auto. Ik heb 4 jaar geleden een BMW X5 3.0D uit 2013 (oud model) uit DLD gekocht. De eerste drie jaren heb ik eigenlijk, m.u.v. regulier onderhoud en kleine reparaties, probleemloos gereden. Vanaf dit jaar heb ik eigenlijk alleen maar ellende na zelf ruim 150.000 km te hebben gereden ermee (teller nu 255.000). (Auto altijd door Van Poelgeest onderhouden).
Eerst moest een distributieketting worden vervangen waarna enkele weken later de aandrijfas is kapotgegaan en daarmee de karterpan kapot heeft geslagen. Prijzige reparaties.
Nu weer enkele weken later heb ik weer problemen. Tijdens het rijden viel de auto uit en nu blijkt uit onderzoek dat er gruis/slijpsel in het brandstofsysteem is gekomen als gevolg van een gebroken hoge drukpomp. BMW dealer adviseert het gehele brandstofsysteem
te vervangen omdat het slijpsel overal in kan zitten. Kosten ruim €12.000. Ik weet eerlijk gezegd niet wat te doen. Heb andere garages gebeld en daar wordt geen eenduidig advies gegeven mbt wel/niet hele systeem te vervangen. Ik neig naar alles vervangen om geen enkel risico te lopen. Wat is wijsheid? Auto wel/niet repareren? Ik ben bang dat ik binnenkort weer een ander schadepost krijg (weet je natuurlijk nooit) maar gelet op de voorgeschiedenis ligt dit wel in de lijn der verwachtingen. Heeft iemand advies tips en/of kent garages die ik zou kunnen bellen?
Ik hoor het graag van jullie..
Groet Robbert
Ik ben nieuw op deze site en op zoek naar advies mbt mijn auto. Ik heb 4 jaar geleden een BMW X5 3.0D uit 2013 (oud model) uit DLD gekocht. De eerste drie jaren heb ik eigenlijk, m.u.v. regulier onderhoud en kleine reparaties, probleemloos gereden. Vanaf dit jaar heb ik eigenlijk alleen maar ellende na zelf ruim 150.000 km te hebben gereden ermee (teller nu 255.000). (Auto altijd door Van Poelgeest onderhouden).
Eerst moest een distributieketting worden vervangen waarna enkele weken later de aandrijfas is kapotgegaan en daarmee de karterpan kapot heeft geslagen. Prijzige reparaties.
Nu weer enkele weken later heb ik weer problemen. Tijdens het rijden viel de auto uit en nu blijkt uit onderzoek dat er gruis/slijpsel in het brandstofsysteem is gekomen als gevolg van een gebroken hoge drukpomp. BMW dealer adviseert het gehele brandstofsysteem
te vervangen omdat het slijpsel overal in kan zitten. Kosten ruim €12.000. Ik weet eerlijk gezegd niet wat te doen. Heb andere garages gebeld en daar wordt geen eenduidig advies gegeven mbt wel/niet hele systeem te vervangen. Ik neig naar alles vervangen om geen enkel risico te lopen. Wat is wijsheid? Auto wel/niet repareren? Ik ben bang dat ik binnenkort weer een ander schadepost krijg (weet je natuurlijk nooit) maar gelet op de voorgeschiedenis ligt dit wel in de lijn der verwachtingen. Heeft iemand advies tips en/of kent garages die ik zou kunnen bellen?
Ik hoor het graag van jullie..
Groet Robbert