Bmw/ Alpina B5/ D5 met hogere km stand> betrouwbaar?
Geplaatst: 12 mar 2023, 13:27
Hallo allen,
Al enige tijd ben ik voor mn E61 523i op zoek naar een vervanger.
Ik wil eigenlijk meer vermogen, de 523 is me gewoon te traag en heeft voor de aanhanger te weinig trekkracht.
Ook wil ik 2000kg kunnen trekken.
(Heb voor de 523 een 330d gehad, die had pas trekkracht... alleen is een diesel voor mij niet interessant meer kwa kms die ik maak, helaas, anders kocht ik een 530 of 535d)
Maar waar nu naar op zoek gaan ? Een 535/335 is mooi maar wel high performace blokken, hoe goed zijn ze werkelijk ? En bij hogere km standen ?
Idem met de 8 cilinders, hoe goed zijn ze ?
Zag ook een leuke Alpina B5, mooi maar hoe betrouwbaar zijn ze ? En bij hogere km standen (2,5 ton?) Verbruik is geen issue gezien de kms die ik rijdt, onderhoud moet goed gebeuren en ik snap dat je bij een 6 of 8 pitter iets duurder uit bent maar als ik lees dat bij de 335/535 bij lage km standen complete blokrevisies nodig zijn.... das BMW onwaardig.
Al enige tijd ben ik voor mn E61 523i op zoek naar een vervanger.
Ik wil eigenlijk meer vermogen, de 523 is me gewoon te traag en heeft voor de aanhanger te weinig trekkracht.
Ook wil ik 2000kg kunnen trekken.
(Heb voor de 523 een 330d gehad, die had pas trekkracht... alleen is een diesel voor mij niet interessant meer kwa kms die ik maak, helaas, anders kocht ik een 530 of 535d)
Maar waar nu naar op zoek gaan ? Een 535/335 is mooi maar wel high performace blokken, hoe goed zijn ze werkelijk ? En bij hogere km standen ?
Idem met de 8 cilinders, hoe goed zijn ze ?
Zag ook een leuke Alpina B5, mooi maar hoe betrouwbaar zijn ze ? En bij hogere km standen (2,5 ton?) Verbruik is geen issue gezien de kms die ik rijdt, onderhoud moet goed gebeuren en ik snap dat je bij een 6 of 8 pitter iets duurder uit bent maar als ik lees dat bij de 335/535 bij lage km standen complete blokrevisies nodig zijn.... das BMW onwaardig.