Bmw 325xi n53 blijft misfires houden..
Geplaatst: 03 sep 2023, 19:54
Hi allen!
Na ruim 7 jaar afscheid genomen van mijn 2.0d e91, hele fijne auto, en na vervangen turbo nooit meer echte problemen gehad. Vanwege de hoge wegenbelasting toch maar over op een benzine, tot nu toe niet erg na tevredenheid..
Inmiddels (omdat het kan) een 325xi e91 aangeschaft, full options, en heerlijk rijden. Maar, bij aanschaf al een misfire geconstateerd bij het uitlezen, maar ik dacht, dat los ik wel op.. Ik was iets te enthousiast blijkbaar
De bimmer geeft random misfires, maar niet voldoende om de MIL te laten branden. In Ista D ook niet zichtbaar, wel met live data te zien, de misfires per rit. Het zijn willekeurige cilinders.. Inmiddels 6 nieuwe injectoren gekocht (das niet grappig..) nieuwe bobines en bougies, alles van org bmw. Er zat een Nox melding in, die is weg middels de Noxem sensor. De auto is verder foutloos..ook heb ik de Dme geüpdatet met ista tot de laatste update ( was in 2011 blijkbaar). Daarna de adaptiewaarden gereset.
Tijdens het rijden op constante snelheid, vooral tussen de 40 en 60, 80 en 100km per uur voel je lichte schokjes, tijdens acceleratie geen problemen. Ook de koude start kan soms een misfire veroorzaken, maar als de motor warm is, met de automaat in stand D en voet op de rem, kan de auto ook licht schokken middels een misfire.
Iemand een idee, of gewoon meedenken?
Helpt mij op weg please
PS; is eerst geplaatst in 'overig', maar die zal worden verwijderd.
Na ruim 7 jaar afscheid genomen van mijn 2.0d e91, hele fijne auto, en na vervangen turbo nooit meer echte problemen gehad. Vanwege de hoge wegenbelasting toch maar over op een benzine, tot nu toe niet erg na tevredenheid..
Inmiddels (omdat het kan) een 325xi e91 aangeschaft, full options, en heerlijk rijden. Maar, bij aanschaf al een misfire geconstateerd bij het uitlezen, maar ik dacht, dat los ik wel op.. Ik was iets te enthousiast blijkbaar
De bimmer geeft random misfires, maar niet voldoende om de MIL te laten branden. In Ista D ook niet zichtbaar, wel met live data te zien, de misfires per rit. Het zijn willekeurige cilinders.. Inmiddels 6 nieuwe injectoren gekocht (das niet grappig..) nieuwe bobines en bougies, alles van org bmw. Er zat een Nox melding in, die is weg middels de Noxem sensor. De auto is verder foutloos..ook heb ik de Dme geüpdatet met ista tot de laatste update ( was in 2011 blijkbaar). Daarna de adaptiewaarden gereset.
Tijdens het rijden op constante snelheid, vooral tussen de 40 en 60, 80 en 100km per uur voel je lichte schokjes, tijdens acceleratie geen problemen. Ook de koude start kan soms een misfire veroorzaken, maar als de motor warm is, met de automaat in stand D en voet op de rem, kan de auto ook licht schokken middels een misfire.
Iemand een idee, of gewoon meedenken?
Helpt mij op weg please
PS; is eerst geplaatst in 'overig', maar die zal worden verwijderd.