Probleem f11
Geplaatst: 04 mei 2024, 08:33
Ik bezit een f11 520d (184 pk) uit 2013 met 210 000km. Jarenlang probleemloos gereden, maar nu lijkt de miserie begonnen.
Anderhalve maand geleden kreeg ik de bekende melding: "Volle aandrijflijn niet beschikbaar, beheerst verder rijden". Heel soms merkte ik ook dat hij in lage toeren wat schokkerig reed. Ik heb toen de wagen laten uitlezen bij mijn plaatselijke garagist. Er stonden heel wat meldingen over de egr-klep en hij stelde voor om deze laten weg te schrijven.
Na deze herstelling merkte ik echter dat mijn f11 heel erg moeizaam uit zijn lage toeren kwam. Onder de 2000 toeren hield hij precies in en reageerde hij erg lui. Vervolgens heeft mijn plaatselijke garagist hem verplicht laten regeneren omdat de roetfilter erg verstopt was. Hierna leek het probleem opgelost, maar soms merkte ik nog licht het probleem onder de 2000 toeren. Echter wanneer ik de autostrade oprijd en hem in 2de of 3de vol onder duw, krijg ik steeds opnieuw de melding van volle aandrijflijn... Hij schakelt dan ook regelmatig in noodloop, maar dit duurt telkens maar enkele minuten, waarna de melding vanzelf verdwijnt.
Vandaag hebben ze hem uitgelezen bij Bmw-dealer en hier vonden ze niet meteen een probleem. Hij geeft een foutmelding waar een hele reeks sensoren staan, maar het is niet de bedoeling deze allemaal te vervangen...
Weet er iemand raad?
Alvast bedankt!
Anderhalve maand geleden kreeg ik de bekende melding: "Volle aandrijflijn niet beschikbaar, beheerst verder rijden". Heel soms merkte ik ook dat hij in lage toeren wat schokkerig reed. Ik heb toen de wagen laten uitlezen bij mijn plaatselijke garagist. Er stonden heel wat meldingen over de egr-klep en hij stelde voor om deze laten weg te schrijven.
Na deze herstelling merkte ik echter dat mijn f11 heel erg moeizaam uit zijn lage toeren kwam. Onder de 2000 toeren hield hij precies in en reageerde hij erg lui. Vervolgens heeft mijn plaatselijke garagist hem verplicht laten regeneren omdat de roetfilter erg verstopt was. Hierna leek het probleem opgelost, maar soms merkte ik nog licht het probleem onder de 2000 toeren. Echter wanneer ik de autostrade oprijd en hem in 2de of 3de vol onder duw, krijg ik steeds opnieuw de melding van volle aandrijflijn... Hij schakelt dan ook regelmatig in noodloop, maar dit duurt telkens maar enkele minuten, waarna de melding vanzelf verdwijnt.
Vandaag hebben ze hem uitgelezen bij Bmw-dealer en hier vonden ze niet meteen een probleem. Hij geeft een foutmelding waar een hele reeks sensoren staan, maar het is niet de bedoeling deze allemaal te vervangen...
Weet er iemand raad?
Alvast bedankt!