325i N53 motor loopt warm en storing waterpomp
Geplaatst: 05 nov 2024, 19:53
Hallo allemaal,
Afgelopen weekend is de motor van mijn E91 warm gelopen. Ik reed op de snelweg en kreeg de melding dat de motor te warm was, natuurlijk gelijk uitgezet en even onder de kap gekeken.
Het viel me al gelijk op dat de koelslangen aan de onderzijde in ieder geval nog koud waren, dus geen koelwater circulatie. Ook was het me bij het wegrijden al opgevallen dat de koelvin direct inschakelde..
Vandaag is de auto met transport hier gebracht en heb ik ook de auto uit kunnen lezen. De onderstaande storingen staan permanent in de computer.
2E85 BSD (bit-serial data interface) message electric coolant pump missing
2E82 Digital motor Electronics (DME), electric cooland pump, cutoff
Logischerwijs dacht ik direct aan de waterpomp, als ik hem aanstuur met de Autel hoor ik wel wat, maar dat lijkt naar mijn idee meer op een vastzittende pomp dan dat er daadwerkelijk wat gebeurd. Weet iemand of ik bij een stilstaande motor wel koelvloeistof zou moeten zien lopen als ik de pomp aanstuur?
Ook lees ik zo hier en daar dat het ook iets te maken kan hebben met de massa van de pomp en met zekeringen bovenop de accu.
Aangezien de auto buiten voor de deur staat heb ik nu niet de gelegenheid om eronder te kijken, en wil ik toch graag het onderdeel alvast bestellen zodat ik snel door kan.
Waar denken jullie aan bij deze storingen?
Ik hoor het graag,
Alvast bedankt,
Afgelopen weekend is de motor van mijn E91 warm gelopen. Ik reed op de snelweg en kreeg de melding dat de motor te warm was, natuurlijk gelijk uitgezet en even onder de kap gekeken.
Het viel me al gelijk op dat de koelslangen aan de onderzijde in ieder geval nog koud waren, dus geen koelwater circulatie. Ook was het me bij het wegrijden al opgevallen dat de koelvin direct inschakelde..
Vandaag is de auto met transport hier gebracht en heb ik ook de auto uit kunnen lezen. De onderstaande storingen staan permanent in de computer.
2E85 BSD (bit-serial data interface) message electric coolant pump missing
2E82 Digital motor Electronics (DME), electric cooland pump, cutoff
Logischerwijs dacht ik direct aan de waterpomp, als ik hem aanstuur met de Autel hoor ik wel wat, maar dat lijkt naar mijn idee meer op een vastzittende pomp dan dat er daadwerkelijk wat gebeurd. Weet iemand of ik bij een stilstaande motor wel koelvloeistof zou moeten zien lopen als ik de pomp aanstuur?
Ook lees ik zo hier en daar dat het ook iets te maken kan hebben met de massa van de pomp en met zekeringen bovenop de accu.
Aangezien de auto buiten voor de deur staat heb ik nu niet de gelegenheid om eronder te kijken, en wil ik toch graag het onderdeel alvast bestellen zodat ik snel door kan.
Waar denken jullie aan bij deze storingen?
Ik hoor het graag,
Alvast bedankt,