Pagina 1 van 1

Bmw E60 M5 misfire

Geplaatst: 22 dec 2024, 12:27
door sethhendriks
Goedemiddag,

Sinds een aantal weken in het bezit van een BMW E60 M5.


Er is een echter een technische probleem.
De motor heeft een misfire op één en de zelfde cilinder (nummer 6).

Wat is er tot nu toe gedaan:

Compressie gemeten
Lektest

Nieuwe bougies
Nieuwe bobine (ook bobines gewisseld)
Ionic modules gewisseld van bank
Injectoren gewisseld
Nieuwe motorcomputer
Kabel weerstand gemeten

Kleppendeksel gedemonteerd en klepveren geïnspecteerd op een breuk).


Met een camera de cilinder bekeken maar dit leek allemaal in orde te zijn.

Dit heeft helaas allemaal niet geholpen.

Wanneer komt de misfire tot stand:

Meestal bij een koude motor of in de eerste 5 minuten rijden. Het kan goed zijn dat je twee dagen zonder fouten kunt rijden. En als de motor eenmaal warm is lijken er geen problemen te zijn. Heeft al het vermogen in iedere versnelling.

Foutcode: misfire cilinder 6 met cut-off
Verder geen enkele fout.


Heeft iemand van jullie nog ideeën? Zelf denk ik aan een hydraulische klepstoter hoewel de motor geen bijgeluiden maakt.


Met vriendelijke groet,

Seth

Re: Bmw E60 M5 misfire

Geplaatst: 23 dec 2024, 09:22
door ehombie
Ik zou iemand proberen te vinden met osciloscoop om diverse aspecten "zichtbaar" te maken omtrent cilinder 6.

Injector (puls).
Vonk
in cilinder pressure.
...

Mooie zou wel zijn dat de fout optreed.
(Kabelweerstand meten is nutteloos....tenzij je dit met een adequate testlamp doet.)

Re: Bmw E60 M5 misfire

Geplaatst: 25 dec 2024, 12:03
door martindebelitos
hallo hier met mart. ik denk aan een lekkende klepstoter tydens stilstand lekt de druk in de klepstoter weg. tydend de start moet de klepstoter eerst weer op druk komen. dit verklaart de mogelyke misfire in de koude start, ik zou de klepstoters vervangen, succes mart.