Voorstoelen vernieuwen

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
Bart van Zessen

Voorstoelen vernieuwen

Bericht door Bart van Zessen » 26 jun 2026, 21:10

Hallo allemaal,

Ik wil de bestuurdersstoel vernieuwen door er nieuw (OEM) schuimrubber in te doen. aangezien ik ventilatie en verwarming heb, heb ik een speciaal model nodig, dit is helaas niet meer te verkrijgen bij BMW. ( heb ik gecheckt)
nu las is dat de E65 hetzelfde schuimrubber heeft en ik dat kan gebruiken. Na wat zoeken zag ik dat heel veel e65 ook een massage/active functie hebben in de stoel. nu zat ik te denken, aangezien dit ook een functie is voor de E60, hoe moeilijk het zou zijn als ik een e65 stoel uit elkaar haal (met massage) en dat in mijn stoel verwerk en dan volledig werkend krijg.

buiten dat ik dan nieuwe knoppen nodig heb voor de bediening ervan, waar loop ik nog meer tegen problemen aan en heeft iemand hier ervaring of inzicht in? is het uberhaubt mogelijk of zit ik ook met de software dat niet samen werkt?

Source

Re: Voorstoelen vernieuwen

Bericht door Source » 02 jul 2026, 10:13

Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb wel zat stoelen uit elkaar gehaald voor reparatie.
Het is wel grote een klus maar niet onmogelijk.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Bart van Zessen

Bericht door Bart van Zessen » 02 jul 2026, 16:52

het gaat helaas niet door, de knoppen die nodig zijn voor de bediening zijn NLA en 2e hands is de kans extreem klein dat ik ze ga vinden. jij weet toevallig niet of je de knop die in de middensteun zit in de E65 op de een of andere manier te koppelen is aan het systeem van de E60, anders zou ik nog creatief kunnen zijn, maar anders gaat het helaas niet door

Source

Bericht door Source » 03 jul 2026, 08:25

Wat is NLA ?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) DIY: Do It Yourself”