Pagina 1 van 1
Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 02 jul 2009, 20:25
door David320
Goedenavond allen,
Na wat rond speuren op internet kwam ik een carbon motorkap en kofferklep tegen,
nu kwam bij mij gelijk de vraag op: hoe hebben ze dat gedaan met de bevestigingen voor de gasveren enz..? en voor het slot mechanisme en dergelijke..
motorkap:
- Spoiler: Laat zien

kofferklep:
- Spoiler: Laat zien

en graag jullie
eerlijke mening over hoe het zou staan op mijn BMW:
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=6771 (voorsteltopic) de achterlichten zijn inmiddels ook LED, waarbij het rode glas netjes rood is gebleven en de gele knipperlichtglaasjes gesmoked zijn. Velgen worden ter zijner tijd ook nog vervangen.
is er iemand hier op het forum die ervaring heeft met deze carbon delen?
m.v.g.
Re: Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 02 jul 2009, 21:00
door Opt1mus
Wat zijn je plannen met de rest van de auto?
Alleen maar deze carbon delen plaatsen zou niet passen met de huidige look van de wagen..........
Re: Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 02 jul 2009, 21:19
door David320
ik zat nog te denken aan het volgende voor de auto:
achterlichten veranderen (inmiddels gedaan)
donkere (geen zwarte) 18 of 19'' velgen, waarschijnlijk 19
verlagen of een mooie bescheiden onderlip plaatsen
achterste zijraampjes tintje donkerder (achterruit heeft zo'n gordijntje dus lijkt me niet nodig)
voorste ruiten nog geen plannen voor
zat ook te denken om dan de kofferbak weg te laten en deze te plaatsen op originele kofferklep:
plus dan de carbon motorkap
wil over het algemeen voor een beetje donkere look gaan met carbon accenten, zonder extreme luchthappers of bumperkits
Re: Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 02 jul 2009, 22:16
door Hennep
Met de originele gasveren gaat het niet werken, deze geven teveel spanning op het carbon waardoor deze plaatselijk krom zal trekken, of zelfs heel zijn vorm kwijt kan raken. Je moet dan bij het vervangen van de motorkap en de achterklep ook slappere gasveren zetten.
Check anders dit topic even op het automaxx forum daar is meer info te vinden
http://automaxx.nl/forum2/showthread.php?t=770
Re: Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 02 jul 2009, 22:31
door Booth
goed om te weten met die gasveren.
Re: Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 02 jul 2009, 23:12
door PIR3lly
Sommige gebruiken maar 1 originele gasveer. Maar dan heb je wel de kans dat ie inderdaad krom gaat trekken.
Re: Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 03 jul 2009, 10:36
door David320
hennep E46 schreef:Met de originele gasveren gaat het niet werken, deze geven teveel spanning op het carbon waardoor deze plaatselijk krom zal trekken, of zelfs heel zijn vorm kwijt kan raken. Je moet dan bij het vervangen van de motorkap en de achterklep ook slappere gasveren zetten.
Check anders dit topic even op het automaxx forum daar is meer info te vinden
http://automaxx.nl/forum2/showthread.php?t=770
goeie tip!
had niet verwacht dat een CF motorkap zo snel krom zou trekken.. dan zou die toch ook al door gaan hangen als hij normaal open stond? de enige oplossing wordt dan denk ik gewoon eens stok die achter de nieren wordt gezet om hem in het midden te ondersteunen. (maar aan de andere kant.. hoe vaak staan mijn motorkap nou open.. bijna nooit, dan neig ik toch weer naar gewoon slappe gasveren)
weet iemand of zo'n motorkap nog wel de gewone haak voorop gebruikt om zich dicht te houden?of zou ik daar ook iets op moeten vinden.. vind die pinnen die door je motorkap steken namelijk afschuwelijk
Re: Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 03 jul 2009, 18:28
door B46
Is op zich echt dik! Alleen moet de rest van de auto er dan ook een beetje dik uitzien. Dus een paar dikke velgen/verlaging/M bumpers/OEM Xenon/M spiegels etc. etc.

Re: Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 03 jul 2009, 22:50
door Hennep
Hoe het met de seibon motorkap zit weet ik niet maar bij de kap van vorsteiner en de GTR kap kun je gewoon gebruik maken van de originele haak. Ik deel ook de mening van Bertus en Paul dat er wel wat meer aan de auto moet gebeurd zijn om zo'n kap te kunnen dragen op de auto, anders ziet het er niet uit.
Re: Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 13 jul 2009, 21:32
door BMW 3S
JOngens, ik heb een vraagje wat heeft het nut om een carbon motorkap aan te schaffe, vraag het me al best lang af.
Re: Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 13 jul 2009, 21:35
door Booth
Voor de meestel zal het om het mooie zijn. In ieder geval bij mij wel.
Re: Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 13 jul 2009, 21:41
door Griffendahl
En de reden dat ze het bij sommige productie/race auto's doen is om gewicht te besparen... Hoe hoger een onderdeel op de auto zit (dak is dus beste voorbeeld) des te gunstiger dat is vooral voor je zwaartepunt...
Echter op een gewone straatauto is het puur voor de looks of omdat je modellen kan krijgen die domweg niet in staal te krijgen zijn zoals de Vorsteiner.
Re: Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 14 jul 2009, 02:25
door Booth
idd wat griffendahl zegt, maar de meeste met een straat auto voor de looks.
Re: Carbon motorkap + kofferklep
Geplaatst: 20 jul 2009, 14:03
door FOX
Bij Honda's word het veel toegepast,vooral van het merk Seibon werd veel gebruikt.
Volgens mijn hadden die een metalen frame erin verwerkt voor het vergrendelen van de klep.
Persoonlijk vind ik het meer Japstyle,die carbon onderdelen.
Grts