Pagina 1 van 1
thermostaat
Geplaatst: 22 dec 2007, 00:14
door scj
Thermostaat voor 2de keer vervangen.Temp liep nog steeds niet naar het midden bij buitentemperatuur van beneden 0 graden. Op snelweg loopt hij zelfs meer terug. Na onderzoek een sensor vervangen Van 10 euro bij garage (weet niet wat voor sensor, iemand een idee?). Nu nog steeds hetzelfde probleem, ook de visco is goed. Ben nu einde raad. Is het mogelijk dat De wijzer bij lage buitentemperaturen zowiezo niet helemaal in het midden komt. Je zou dan denken dat de motortemperatuur niet exact 90 graden is. Kent iemand dit probleem?? Kachel word wel gewoon warm, maar kan mischien wel warmer.
Groeten SCJ
Re: thermostaat
Geplaatst: 22 dec 2007, 00:41
door B46
Ik heb nergens last van, ook met vorst gaat de temperatuur netjes naar het midden, waar hij vervolgens blijft.
Als ik het zo hoor denk ik toch je thermostaat, wellicht is ie (weer) kapot of is ie toch niet helemaal goed. Wel een orginele thermostaat gemonteerd?
De thermostaat regelt gewoon hoeveel koeling het blok 'nodig' heeft, en is de temp. voor de helft gaat ie dicht en wordt er niet gekoeld, aangezien dat wel zo is staat ie open, dus kan haast niks anders zijn dan je thermostaat.....

Re: thermostaat
Geplaatst: 22 dec 2007, 00:45
door scj
Maar 2 keer een defecte thermostaat? Er is vandaag een sensor vervangen van maar tien euro, enig idee welke dat kan zijn? Probleem is nog steeds hetzelfde
Re: thermostaat
Geplaatst: 22 dec 2007, 01:48
door B46
330dM schreef:alleen het duurt wel héél lang nu voordat ie daar aanbeland is....
Bij mij duurt het nauwelijks langer dan normaal (zomer dus), meestal is het op het moment dat ik bij mij de snelweg op rijdt dat ie in het midden springt, das zo'n 5 KM ong. 7 minuutjes.
Nu met de vorst is het hooguit een kilometer (of een minuut) verder/later.....
- Spoiler: Laat zien
- Logisch, mijn E46 is uiteraard in topconditie :p haha
Re: thermostaat
Geplaatst: 22 dec 2007, 01:54
door Mark
BertusE46 schreef:330dM schreef:alleen het duurt wel héél lang nu voordat ie daar aanbeland is....
Bij mij duurt het nauwelijks langer dan normaal (zomer dus), meestal is het op het moment dat ik bij mij de snelweg op rijdt dat ie in het midden springt, das zo'n 5 KM ong. 7 minuutjes.
Nu met de vorst is het hooguit een kilometer (of een minuut) verder/later.....
- Spoiler: Laat zien
- Logisch, mijn E46 is uiteraard in topconditie :p haha
Er gaat niks boven een goede conditie

Re: thermostaat
Geplaatst: 22 dec 2007, 02:20
door B46
mark_lith schreef:Er gaat niks boven een goede conditie

Haha..... :uitlachen:
- Spoiler: Laat zien
- En dat na een kilometertje of 240k, binnenkort maar eens naar de dealer voor de inrijcontrole

Maar om even terug ontopic te keren:
Ik zou het echt bij je thermostaat gaan zoeken. Het kan ook zijn dat ie gewoon losgeschoten is in het huis.
Re: thermostaat
Geplaatst: 24 dec 2007, 19:16
door AlpinaDrachten
Bij mij loopt ie gewoon op naar het midden. Nou vraag ik me echter af of het midden ook werkelijk 90 graden is...
Niet dat de meter 90 aangeeft en dat ie zelf niet verder al 75 komt ofzo.. Mn Auto verbruikt vrij veel en misschien dat ie omdat ie misschien steeds wel niet een optimale bedrijfstemparatuur heeft dat het verbruik daardoor toeneemt.
Re: thermostaat
Geplaatst: 12 okt 2008, 22:10
door said01
weet er iemand toevallig waar die thermostaat zich bevindt en of het makkelijk is om het zelf te monteren?
Re: thermostaat
Geplaatst: 12 okt 2008, 22:41
door Sibe
misschien is de meter niet goed, ik zou eerst eens de motortemp zelf meten als de motor warm is
Re: thermostaat
Geplaatst: 13 okt 2008, 10:55
door Niels
Bij de Z3 heb ik gehad dat het thermostaathuis van binnen kapot was waardoor de thermostaat z'n werk niet kon doen en de temperatuur dus terugliep. Van beide BMW's staat de temperatuur al na een paar kilometer in het midden (zegt niets over de olie temperatuur natuurlijk!)
Re: thermostaat
Geplaatst: 13 okt 2008, 12:51
door Mario TT
ik zou eens kijken wat je boordcomputer aangeeft. In je BC geheime menu kan je je vloeistof temperatuur zien...als dat wel goed is dan kan je eens denken aan een defecte teller. Lijkt me sterk dat als je een thermostaat vervangt dat die ook niet goed is... maar als dat bij ee ngoede garage is gebeurd dan zien ze toch wel of er iets anders mis is als ze de thermostaat eruit halen?? Blijft je ventilator ook niet constant blazen? En je niveau is ook goed?? En is hij uberhaupt goed ontlucht?? Misschien zit er nog wel gewoon lucht in het systeem waardoor je geen goede indicatie krijgt?