Pagina 1 van 2

Veerpootbrug

Geplaatst: 21 jul 2009, 19:32
door Opt1mus
Ik kan een OEM veerpootbrug op de kop tikken
(puur cosmetisch, gezien m'n rijstijl heb ik er niet echt 1 nodig maar wellicht wordt ik aangenaam verrast :) )

alleen zitten de montagedelen er niet bij, waar je 'm mee vast zet aan de carrosserie, het gaat dus alleen om de stang (|

Wie heeft er ideeën ?

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 21 jul 2009, 19:35
door Griffendahl
Welke montagedelen zou je nodig hebben dan... ?? Die schroeven waarmee je zo'n ding vast zet zitten al op je veerpoot/veerschotel toch ??

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 21 jul 2009, 19:36
door bjornc
+1; Volgens mij zit ie gewoon onder de bestaande bouten geschroefd. (toch :? )

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 21 jul 2009, 19:42
door Opt1mus
De ring aan de stang die je op de veerpootschotel moet monteren blijk je te kunnen afschroeven, die zitten er dus niet bij.

Wellicht kan iemand even voor me controleren of dat daadwerkelijk zo is?

Edit:
zie hier bij Joost
Afbeelding

Die kerel heeft dus alleen de stang, niet de ringen die op de veerpootschotel moeten

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 21 jul 2009, 20:01
door bjornc
Als dat zo is, zou ik hem gewoon laten schieten.
Kon nog wel eens erg lastig zijn, om die delen er dan los bij te krijgen.

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 21 jul 2009, 20:02
door Opt1mus
vandaar ook mijn post, je weet maar nooit.....
Wellicht uit een schadebak oid?

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 21 jul 2009, 21:49
door Safar
bjornc schreef:+1; Volgens mij zit ie gewoon onder de bestaande bouten geschroefd. (toch :? )
Nope, je hebt nieuwe moeren nodig. Die moeren zijn dieper verzonken, omdat de platen van de veerpootbrug redelijk dik zijn. Met de originele moeren zou je dat niet vast kunnen maken (misschien 1 of 2 draadjes ofzo, maar dat is dus niet stevig genoeg).

Overigens, als het alleen de stang is zou ik het maar laten schieten. Die 'ringen' zijn gewoon onderdeel van de veerpootbrug en zonder die 2 kom je nergens (wel los af te schroeven idd, maar zou ik niet classificeren als 'montage onderdelen').

Ik denk niet dat die 2 los te koop zijn, en zo ja dan ben je nog een vermogen kwijt.

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 21 jul 2009, 21:56
door Opt1mus
Ik zag er net 1 (een linker) op ebay.de voorbj komen, stond op € 3,40....

Langere bouten had ik niet eens aan gedacht, op zich logisch natuurlijk

Wellicht beter om in 1 keer een goede op de kop te tikken ipv alles "bijelkaar te schrapen"

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 21 jul 2009, 22:17
door DJLeonardo
Dat is zeker dat ding dat al een tijdje zo nu en dan opduikt op Marktplaats :z

Zonder de bevestiging heb je d'r helemaal niets aan. Ga je zelf zitten klootviolen dan is ie gelijk niet meer OEM. Dan kan je net zo goed een Wiechers kopen. Is nog mooier ook. 150 euro heb je een mooie alu. Ze zijn er ook in Carbon mocht je dat mooiere vinden (wat een onzin)
Overigens kan ik je een veerpoorbrug wel aanraden. Heb er al op een aantal auto's 1 gehad. Het is altijd een vooruitgang. Alleen bij de e46 is de verbetering minder als bv bij de Z3 (langere motorkap, meer torsie)
Afbeelding

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 21 jul 2009, 22:23
door Safar
Kijk anders op ebay.de, ik heb er pas 1 gekocht voor EUR 100,- OEM M3, nieuw in doos (enige bieder dus ik had geluk).

Maar je ziet ze regelmatig voor rond de EUR 150 tot 180.

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 22 jul 2009, 08:53
door Ton 320D Touring
Hoe heet zo'n veerpootbrug in het duits?

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 22 jul 2009, 08:54
door Griffendahl
Domstrebe

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 22 jul 2009, 15:02
door Safar
Genau!

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 07 aug 2009, 04:27
door Rudy Swinnen
Merk je bij gewoon rijden ook een verschil met zo'n veerpootbrug, gaat de wagen minder hellen in de bochten? Of is het enkel maar voor optisch effect indien je niet op circuit rijd?

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 07 aug 2009, 07:52
door Griffendahl
Je auto wordt torsiestijver op zijn zwakste plek en dat zul je wel vernemen met een beetje sportief rijden.