Keuze Intravee of Dension?
Keuze Intravee of Dension?
Ben van plan om m'n ipod (classic 80 GB) op m'n radio (nav 4:3) aan te sluiten. Maar ja, wat te doen...
Was van plan om een Dension Gateway 300 te kopen, maar lees hier ook veel enthousiaste verhalen over de Intravee. Ik wil graag goed geluid, stuurbediening en tekstweergave op het nav. display. Iemand enig idee welke van de 2 ik het beste kan nemen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gerben
Was van plan om een Dension Gateway 300 te kopen, maar lees hier ook veel enthousiaste verhalen over de Intravee. Ik wil graag goed geluid, stuurbediening en tekstweergave op het nav. display. Iemand enig idee welke van de 2 ik het beste kan nemen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gerben
Re: Keuze Intravee of Dension?
Tja, ik ken ze beiden.
Goed geluid hebben ze allerbei, bediening via stuur ook.
Maar ja, wel een wereld van verschil.
De Dension heeft een beperkte User Interface en kan je IMO beter besturen via de Ipod zelf.
De Intravee simuleert als het ware het menu wat je gewent bent op de Ipod, maar dan op je BMW navischerm.
De Intravee icm alles wat je nodig hebt, is dan ook een stuk duurder.
De Dension heeft een beperkte User Interface en kan je IMO beter besturen via de Ipod zelf.
De Intravee simuleert als het ware het menu wat je gewent bent op de Ipod, maar dan op je BMW navischerm.
+1TheM@x schreef:Tja, ik ken ze beiden.
Dank voor de snelle reacties!
Besturen via de ipod is geen optie, wil juist onderweg niet aan de Ipod hoeven te zitten...
Dikke € 300,- is wel erg duur, maar zo te zien is de Intravee wel de juiste keuze. Zag op internet USD 250,- voor de Intravee en €90,- voor de Alpine aansluiting. Is dit ergens goedkoper te krijgen en iemand ervaring met het bestellen van de Intravee in de VS?
Besturen via de ipod is geen optie, wil juist onderweg niet aan de Ipod hoeven te zitten...
Dikke € 300,- is wel erg duur, maar zo te zien is de Intravee wel de juiste keuze. Zag op internet USD 250,- voor de Intravee en €90,- voor de Alpine aansluiting. Is dit ergens goedkoper te krijgen en iemand ervaring met het bestellen van de Intravee in de VS?
Da's waar, die kost ook +/- €250,-. Tja, dan maar even doorbijten en niet zeuren... Zal de zaak binnenkort 's effe bestellen!330dM schreef:Duur? Yep, maar het is het wat mij betreft waard en zo'n Dension krijg je ook niet bij een pakje boter. .
Ik heb zel de Dension (ice-Link plus) dus de èèn van de eerste versies.
Maar als ik nu moest kiezen, kwam dat er zeker niet weer!
ik zag de Dension in NL voor €159Gerben schreef:Da's waar, die kost ook +/- €250,-. Tja, dan maar even doorbijten en niet zeuren... Zal de zaak binnenkort 's effe bestellen!330dM schreef:Duur? Yep, maar het is het wat mij betreft waard en zo'n Dension krijg je ook niet bij een pakje boter. .
Waarom zou je er niet weer voor kiezen? Wat bevalt je er niet aan? Kan namelijk weinig reviews online vinden van de Dension oplossing.Dnl schreef:Ik heb zel de Dension (ice-Link plus) dus de èèn van de eerste versies.
Tnx voor de tip, is alleen de versie zonder nav. De versie met nav. kost €189,- , is toch wel aanzienlijk goedkoper dan de Intravee oplossing...doezel schreef:ik zag de Dension in NL voor €159Gerben schreef:Da's waar, die kost ook +/- €250,-. Tja, dan maar even doorbijten en niet zeuren... Zal de zaak binnenkort 's effe bestellen!330dM schreef:Duur? Yep, maar het is het wat mij betreft waard en zo'n Dension krijg je ook niet bij een pakje boter. .
Kan iemand uitleggen waarom ik hier (met een verschil van €110,-) niet voor moet kiezen? Vind 't niet erg om geld uit te geven aan goede spullen (anders waren we hier allemaal toch geen BMW gaan rijden ) maar dan ben ik wel benieuwd naar het verschil...
Alvast bedankt!
ICM een normale business radio is de menusimulatie van de intravee toch geen voordeel? maw kun je icm deze radio niet beter voor de Dension gaan? Ik gebruik vnl een USB stick met losse nrs. ,TheM@x schreef:Tja, ik ken ze beiden.
dus is dit IMO ook niet noodzakelijk voor mij.330dM schreef:Simpel, met een Intravee kun je ala iPod "scrollen" door afspeellijsten,
artiesten, albums en nummers. Er is geen enkel ander systeem dat dat kan volgens mij.
edit: @330dM, ik lees nu net je post in de "nieuwe gadgets" , ziet er wel goed uit zeg! Voor mijn toepassingen/gebruik denk ik toch dat de "simpelere" Dension een goedkopere/net zo gebruiksvriendelijke oplossing zal zijn.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Lijkt me ook in dat geval. ZOu dan toch aanraden om de Ipod te gebruiken als User Interface en niet de User Interface van de Dension.
Voor de USB stick zulje wel moeten inderdaad. Je kan in ieder geval wel nummer omhoog en album omhoog doen.
Voor de USB stick zulje wel moeten inderdaad. Je kan in ieder geval wel nummer omhoog en album omhoog doen.
Bestaat er voor de USB helemaal geen andere oplossing dan?Voor de USB stick zulje wel moeten inderdaad
Er zijn aftermarket radio's met gewoon een usb aansluiting, maar het mooiste is het natuurlijk om je standaard radio te houden.Mark schreef:Bestaat er voor de USB helemaal geen andere oplossing dan?Voor de USB stick zulje wel moeten inderdaad
(het "probleem" is dat het in principe mogelijk moet zijn om een usb module toe te voegen, echter doordat de iPod het populairste schijnt te zijn, zijn er daarvoor diverse oplossingen en zijn er (zo goed als) geen oplossingen om alleen maar een eenvoudige usb-stick aan te sluiten)
Ja hoor, de Dension Gateway 300 dus, of inderdaad een Intravee met de door 330DM aangegeven Alpine module.Mark schreef:Bestaat er voor de USB helemaal geen andere oplossing dan?Voor de USB stick zulje wel moeten inderdaad
Ja de Dension 300, daar citeerde ik dus juis ook naar voor andere oplossingen,
zoals het eerder besproken kant en klaare printplaatje oid
zoals het eerder besproken kant en klaare printplaatje oid