
De s-behandeling omvat veel meer dan gewoon een spoilerpakketje. Allereerst krijgt de 3,0-liter turbomotor van de Z4 35i er 34 pk bij. Het totaal komt daarmee op 340 pk. Dat is bijna even veel als de 343 pk die de atmosferische 3,2-liter zes-in-lijn in de Z4 M mobiliseerde. Het maximumkoppel van de Z4 sDrive35is is daarentegen hoger: 450 Nm. Tijdelijk kan dit dankzij een overboostfunctie stijgen naar 500 Nm. De motor is gekoppeld aan een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling.
Over de prestaties zullen de M-liefhebbers ook geen klachten hebben, want de sprint naar 100 kilometer per uur kost in de Z4 sDrive35is slechts 4,8 seconden. Dat is 0,2 tel minder dan de Z4 M voor dit kunstje nodig had. Het gemiddeld verbruik is 9,0 liter per 100 kilometer, -u raadt het al- stukken beter dan de 12,1 liter per 100 kilometer die de Z4 M liet noteren.
De speciale Z4 onderscheidt zich niet alleen met meer vermogen, een nieuw ontwikkeld uitlaatsysteem geeft de s ook een sportiever geluid. Verder is er een aerodynamisch M-pakket en ook een adaptief M-onderstel. Standaard krijgt de sDrive35is 18-inch lichtmetaal mee, wielen met een diameter van 19-inch staan op de optielijst. Verder bestaat het pakket onder andere uit andere bumpers, diverse M-badges en aluminium/koolstofvezel elementen in het interieur.
De BMW Z4 sDrive35is debuteert in januari op de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit. In de lente komt-ie bij de dealers te staan. Rond die tijd vindt het M-sportpakket ook z’n weg naar de eenvoudiger Z4’s.
Bron: Autoweek.nl