.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
StefanE46coupé

.

Bericht door StefanE46coupé » 25 dec 2009, 12:14

.
Laatst gewijzigd door StefanE46coupé op 26 mei 2014, 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Cliff

Re: BMW E46 328ci aanschaffen op 18-19e jaar

Bericht door Cliff » 25 dec 2009, 12:45

Denk dat het lastig word deze op je eigen naam te krijgen... en als je hem al op je eigen naam krijgt schrik dan niet van de premie!

En qua verbruik... even zuinig als een 206 1.6.... waar haal je dat vandaan als ik vragen mag?

BMW_Mischa

Bericht door BMW_Mischa » 25 dec 2009, 12:51

Een auto valt altijd te verzekeren. Zelfs als je jong bent en meerdere schades gereden hebt. Je zal alleen (heeeeeel) veel premie moeten gaan betalen. En vermoedelijk ook bij een maatschappij uit komen die niet echt als de beste bekend staat.

Maar waarom niet gewoon beginnen met en 318Ci? Waarom gelijk zoveel vermogen onder de kap? Er is een reden dat de verzekering niet zo blij is met dit soort combi's (jong, geen ervaring + veel power). Begin gewoon eerst eens relaxed. Hou wat geld in je zak en koop dan na 2 a 3 jaar alsnog de 328Ci.

Kijk voor de lol gewoon eens online bij verschillende verzekeringsmaatschappijen. Vaak kan je een berekening laten doen. Dan heb je ook gelijk een idee wat de kosten zouden gaan worden. En of ze uberhaubt een 328Ci zullen accepteren voor jou leeftijd.

En geloof me, een 318Ci is ook echt niet mis om mee te "moeten" beginnen :W
Afbeelding
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)

E46Ramon

Bericht door E46Ramon » 25 dec 2009, 12:51

Welkom op het forum.

Ik zelf ben 25 en heb afgelopen juni m'n eerste auto gekocht.
Dit werd een 328 touring, waar ik nog steeds erg blij mee ben.

Alleen de verzekering werd een probleem.
Ditzo, unive, ohra, fbto kreeg ik de auto niet verzekerd, omdat de auto teveel kw heeft en ik zelf nog 0 schadevrijejaren heb.
UIteindelijk de ing gebeld en m'n verhaal uitgelegd, daar kon ik de auto verzekeren tegen een normaal tarief.

Ik zou dus als ik jou was, eerst goed gaan uitzoeken of je de auto op je eigen naam kan verzekeren ( kan je het niet op je ouders naam?)

Voor de rest veel plezier met het zoeken naar een mooi exemplaar.

Fijne feestdagen.

StefanE46coupé

Bericht door StefanE46coupé » 25 dec 2009, 13:15

.
Laatst gewijzigd door StefanE46coupé op 26 mei 2014, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

BMW_Mischa

Bericht door BMW_Mischa » 25 dec 2009, 13:17

Verzeker a.u.b. nooit een auto op je ouders naam.... Grote kans namelijk dat je gewoon niet verzekerd bent als er wat gebeurd. Koop je nou een daihatsu charade, "normaal" golfje/polo-tje etc. heb je de kans dat ze er wel in trappen. (Mits er nog geen 2de auto al voor de deur staat) Maar is de auto van moeders een 328Ci, honda CRX, golf VR6 o.i.d. geloven ze er al snel geen hol meer van bij de verzekering.

Je zal na een ongeluk eerst van jou kant moeten bewijzen dat jij niet de regelmatige bestuurder bent van de auto. Ook al is de auto echt van je ouders, dan nog MOET je bij de meeste verzekeringen geregistreerd staan als regelmatige bestuurder als je er vaak in rijdt. Met als gevolg dat je misschien wel iets minder premie betaal maar dat je nog altijd geen eigen schadevrije jaren opbouw en de verzekering ook over 4 jaar nog niet te betalen zal zijn. Plus dat als JIJ een ongeluk maakt, je ouders omhoog gaan in de premie omdat er schade gereden is... En daar zitten de meeste ouders ook niet echt op te wachten.

Tuurlijk gaat het verzekeren vaak goed op je ouders naam. Maar bij een vriend van me ging het jaren terug wel mis. Hij had mooi zijn CRX-je verzekerd op mama's naam. Maar hij heeft geen cent terug gezien toen hij gestolen werd. De verzekering vond het namelijk niet aannemelijk dan een vrouw van 50 in een klein, laag en veelste snel auto-tje zou rijden. En ze mochten kiezen, niets verhalen op de verzekering of aangeklaagd worden voor verzekeringsfraude...

Zet alles gewoon lekker op eigen naam. Betaal nu veel premie. Maar weet dat je iig zeker gedekt bent als er wat gebeurd. Plus dat jij wel gewoon lekker steeds minder premie ga betalen en de jongens die hem niet op naam hebben over 4 jaar alsnog veel mogen gaan betalen zodra ze op zichzelf gaan wonen. En geloof me, dan heb je je geld ook hard zat nodig, en nu kan je het misschien wat makkelijker betalen omdat je nog lekker thuis zit.
Afbeelding
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)

StefanE46coupé

Bericht door StefanE46coupé » 25 dec 2009, 13:22

_DV_ schreef:
StefanE46coupé schreef: De keuze was uiteraard nog niet gevallen op een 318Ci, 4cilinder en Riem aangedreven.
Riem aangedreven :?

Volgens mij hebben ze allemaal kettingen hoor :fuit:
De 4 cilinders toch niet?:O

StefanE46coupé

Bericht door StefanE46coupé » 25 dec 2009, 13:26

.
Laatst gewijzigd door StefanE46coupé op 26 mei 2014, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

SantraxNL

Bericht door SantraxNL » 25 dec 2009, 13:43

De 328 heeft geen 84 kw, maar 142. Je kan je auto probleemloos verzekeren op je ouders naam (bijv je moeder). Alleen moet je aangeven dat jij ook bestuurder bent. Je kan over een aantal jaar de auto (of weer een volgende) op jouw naam zetten. Je kan dan de schadevrije jaren overnemen en zo genieten van alle schadevrijjaren die je hebt opgebouwd. Let wel dat niet alle verzekeringsmaatschappijen de overnamen accepteren (zoals FBTO). Allsecur doet dat wel. Je kan maximaal schadevrijejaren overnemen als dat je je rijbewijs hebt.
...Float Like a Cadillac, Sting Like a Beemer...

StefanE46coupé

Bericht door StefanE46coupé » 25 dec 2009, 13:55

SantraxNL schreef:De 328 heeft geen 84 kw, maar 142. Je kan je auto probleemloos verzekeren op je ouders naam (bijv je moeder). Alleen moet je aangeven dat jij ook bestuurder bent. Je kan over een aantal jaar de auto (of weer een volgende) op jouw naam zetten. Je kan dan de schadevrije jaren overnemen en zo genieten van alle schadevrijjaren die je hebt opgebouwd. Let wel dat niet alle verzekeringsmaatschappijen de overnamen accepteren (zoals FBTO). Allsecur doet dat wel. Je kan maximaal schadevrijejaren overnemen als dat je je rijbewijs hebt.
Oké, kijk dus het is wel mogelijk. Maar is dit zeker weten zonder risico? Mijn moeder heeft geen rijbewijs weet niet of het mogelijk is 2 auto's op mijn pa's naam te zetten.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 25 dec 2009, 13:59

Ja da's meestal wel mogelijk, je moet alleen dan wel even uitkijken dat als jij schade rijdt dat dan je pa ook niet terugvalt in no-claim want dat zal die denk ik niet zo kunnen waarderen...

Als ik jou was zou ik zelf eerst een jaar rijden met iets dat wel te verzekeren is, mijn ervaring is dat als je 1 of 2 schadevrije jaren hebt dat verzekeringsmaatschappijen een stuk relaxter worden ongeacht je leeftijd. Zonder schadevrije jaren doen ze eigenlijk moeilijk over alles, vooral als je pas 18 bent...

SantraxNL

Bericht door SantraxNL » 25 dec 2009, 14:20

Er spelen in jouw situatie meerdere factoren een rol. Tot je 24/25 (geloof ik) zit je sowieso verzekeringstechnisch in een verhoogde risicogroep. Het vermogen en uiteraard uitvoering van de auto speelt ook een rol in je premieberekening. Gezien je moeder geen rijbewijs heeft, wordt het lastiger om hem ook op je vaders naam te zetten. Ik vermoed dat je in deze situatie wening kans maakt.
Dan heb je nog niet eens gekeken naar het risico wat je loopt, zoals Sander zegt, wanneer je schade rijdt. Vaak worden verzekeringen onder 1 naam gebracht en zal je vader ook moeten boete voor een schade. Als ik naar mezelf kijk dan begrijp ik dat je je voelt als een dolle hond die in zijn mand moet blijven zitten ;). Maar een ongeluk zit in een klein hoekje en ik zou het risico minimaliseren en rustig aan beginnen.
...Float Like a Cadillac, Sting Like a Beemer...

lverstappenl

Bericht door lverstappenl » 26 dec 2009, 01:58

_DV_ schreef:jazeker wel, weet niet wie je dat heeft wijsgemaakt :roll:
Vast dezelfde persoon die heeft verteld dat een 328 hetzelfde verbruikt als een 206 1.6 :P

Ik zou zeggen, leer eerst eens fatsoenlijk auto rijden de eerste 2 jaar. Investeer daarna in een fatsoenlijke auto. Nu een 328 kopen, en hem na een maand naar de sloop kunnen brengen omdat je niet met het vermogen overweg kunt, of omdat je nog niet genoeg ervaring hebt in het verkeer is gewoon zonde.. (en dan heb je nog 2 jaar de tijd om voor een 330ci te sparen ;) )

Wat verzekeren betreft kun je nog dagen op internet zoeken, maar ik denk dat je beter even de contactpersoon van je ouders verzekering naar de mogelijkheden kunt vragen..

Een 328 op je eigen naam verzekeren met jou leeftijd is vrijwel onmogelijk, of onbetaalbaar (of je komt uit bij een hakkie takkie maatschappij met onmogelijke voorwaarden)
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 26 dec 2009, 07:03

Enne om nog even aan te vullen. Wil je zo'n ding WA verzekeren????

Enne ga je dan zelf een nieuwe betalen als er wat met de auto gebeurt?
Dat lijkt me helemaal niet verstandig.

Als je zo jong bent en onervaren begin dan met een 318 of 320 en ga ervaring op doen.
Het is allemaal aantrekkelijk en mooi, maar verstandig is een ander verhaal.
En jouw verhaal dat een 320 ongeveer gelijk komt met een 328 daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Een 320 gaat ongetwijfeld minder slurpen qua brandstof. De verzekering gaat cker goedkoper zijn, dat niet alleen om
jouw leeftijd en het vermogen maar ook de aanschaf van een 328 ligt ietsje hoger.

@ griff: Een verzekering geldt over het algemeen over 1 voertuig. Als er met 1 schade wordt gereden blijft de
ander ongemoeid. Vreemd, maar het is vaak zo (gelukkig wel) Ik heb zelf een tijd op mams der naam rond gereden.
Zij had er ook 2 op naam en dat maakte geen f#ck uit voor de premie van de andere auto als er wat gebeurde.
Je hebt alleen kans dat er bij het switchen van maatschappij wel naar gekeken wordt.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

fabricsman

Bericht door fabricsman » 26 dec 2009, 12:26

Heb je geen brommer verzekering? Daar krijg je tegenwoordig ook een B/M verklaring van als je die stopt. En die kan je dacht ik dan toch echt gebruiken voor je auto. En een bepaalde "start korting" krijg je meestal wel als je meerdere verzekeringen of de familie bij 1 maatschappij/tussenpersoon hebt.
Vaak valt er best wel wat te regelen en ben je prima verzekerd. Gewoon lekker die 328 nemen, als je het kan betalen. Geniet ervan!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”