Pagina 1 van 1

Bobines vervangen BMW E46 3.18i Touring 2004

Geplaatst: 06 jan 2010, 14:35
door boeier43
Beste BMW fans,
Heb sinds kort een Touring 318 2004 met 2 liter N46 motor.
Met deze kou na een lange rit op 3 januari (Berlijn-> Amsterdam) de volgende ochtend knipperend MIL lampje overgaand in een continu brandende MIL en slecht lopende motor op 3 cylinders. Foutcode uit laten lezen wees op een foute bobine cylinder 1.
Monteur heeft bobine 1 met 2 verwisseld reset en geen probleem meer. Volgende dag zelfde probleem en slechte bobine vernieuwd (Bosch) reset en goed lopen. Vandaag weer hetzelfde probleem monteur geeft aan alle 4 vernieuwen dan moet het probleem zijn opgelost! (3 bobines zijn in bestelling) Vraag wie heeft meer met dit bijltje gehakt??? Graag reactie.

Vr groet Boeier.

Fout zit na vervanging van alle 4 de bobines er nog steeds in en treedt op als bij temperaturen onder nul met koude motor wordt gestart. Dus Mil lamp gaat knipperen en daarna continu branden motor loopt op 3 cylinders. Heb de foutcodes uitgelezen er stonden er 3 in:
29CC=Misfire several cyls
29CD = Misfire cyl 1
2A5F=VVT supply voltage for the sensor.(Valvetronic =VVT)
Na reset draait de motor weer als een zonnetje tot de volgende koude start.
Wie herkent dit en kan er wat over zeggen

Bvb dank
Groet Boeier43

Re: Bobines vervangen BMW E46 3.18i Touring 2004

Geplaatst: 06 jan 2010, 17:17
door B46
Ik heb wel vaker kapotte bobines meegemaakt van de 316i/318i 2002-2004 (N42 blok).
Komt wel vaker voor, niks heel ergs om je zorgen over te maken ofzo....

Wat is je vraag precies?

Re: Bobines vervangen BMW E46 3.18i Touring 2004

Geplaatst: 06 jan 2010, 19:39
door KJ_bmw
Ook ik heb een kapotte bobine gehad bij mijn 318 net N42 motor. Heb ze maar gelijk allemaal vervangen aangezien ze niet bijzonder duur zijn en de 3 nog goede voor reserve gehouden (je kon met een multi-meter duidelijk zien dat 1 bobine een volledig andere weerstand had en dus defect was).
KJ

Bobines vervangen BMW E46 3.18i Touring 2004

Geplaatst: 06 mar 2010, 19:15
door boeier43
Na de 4 bobines heb ik nu ook bougies vervangen door officiële voorgeschreven Iridium van NGK IZFR6H11.
Er zaten Bosch van het type FR 7DLC in, niet voor een N46B20 motor voorgeschreven.
Het probleem van onregelmatig (bonkend) lopen bij koude start en soms een motor management lampje eerst knipperend en na lang knipperen continu blijvend aan blijft bestaan Foutcode is steeds P0301 misfire detection cylinder 1in 1 :roll: .
Bij warme motor loopt de motor goed en zonder probleem. Het vreemde is ook dat hij soms ook bij koude start weer probleemloos start.
Wie het weet mag het zeggen. Graag zelfs :zwaai:

Groet boeier :zwaai: