Mijn BMW is op hol geslagen. In eerste instantie beweerde de dealer dat de turbo overleden zou zijn.
Kort gezegd zou het complete blok vervangen moeten worden kosten 10500,-!!
Ik heb de wagen toen naar een andere monteur laten bekijken en nu blijkt dat de turbo helemaal niet stuk is!
Het blijkt dat de verstuivers kapot zijn!
Dit schijnt door water in de diesel te kunnen komen?
Iemand hier ervaring mee ? (ik tank bij een lokaal tankstation maar het is geen kleine leverancier overigens).
Verstuivers stuk door vocht in dieseltank?
Re: Verstuivers stuk door vocht in dieseltank?
BioDiesel... ??
Er is in Duitsland veel over te doen geweest omdat BioDiesel minder viscoos is kan het voor moderne diesels problematisch zijn dat de overheid daar heeft vast gesteld dat elke liter brandstof en bepaald percentage biobrandstof moet bevatten.
Ik snap met dit in het achterhoofd wel dat je verstuivers door de andere viscositeit van water stuk kunnen gaan, maar hoe dat water bij je verstuivers kan komen is me niet helemaal duidelijk...
Er is in Duitsland veel over te doen geweest omdat BioDiesel minder viscoos is kan het voor moderne diesels problematisch zijn dat de overheid daar heeft vast gesteld dat elke liter brandstof en bepaald percentage biobrandstof moet bevatten.
Ik snap met dit in het achterhoofd wel dat je verstuivers door de andere viscositeit van water stuk kunnen gaan, maar hoe dat water bij je verstuivers kan komen is me niet helemaal duidelijk...
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: Verstuivers stuk door vocht in dieseltank?
Water gaat niet door je brandstoffilter heen kommen,dus dat lijkt me sterk
Bij onze trekkers hebben we wel vaak een voor filter gemonteerd een zg. waterafscheider,
Ik heb nog nooit een claim gehad van een dealer die een kapot blok doordat er water door de verstuivers in het blok werd gespoten.
Zal je nog iets sterkers vertellen,met trekker trek wedstrijden word in bepaalde klaasen zelfs water ingespoten om een kouder geheel te krijgen,dan roken die dingen heftig zwatre rook.
In NL is het tegenwoordig dacht ik ook verplicht om 10% biodiesel toe te voegen.
Bij onze trekkers hebben we wel vaak een voor filter gemonteerd een zg. waterafscheider,
Ik heb nog nooit een claim gehad van een dealer die een kapot blok doordat er water door de verstuivers in het blok werd gespoten.
Zal je nog iets sterkers vertellen,met trekker trek wedstrijden word in bepaalde klaasen zelfs water ingespoten om een kouder geheel te krijgen,dan roken die dingen heftig zwatre rook.
In NL is het tegenwoordig dacht ik ook verplicht om 10% biodiesel toe te voegen.
Re: Verstuivers stuk door vocht in dieseltank?
Waterinjectie gebeurt alleen onder hele zware verneveling en in de verbrandingslucht. Hoofdzaak is dan het afkoelen van de lucht, waardoor deze krimpt. Oftewel meer lucht toe kunnen voeren voor de inspuiting.
Dit water gaat dus niet door je verstuivers heen.
Dit water gaat dus niet door je verstuivers heen.
Re: Verstuivers stuk door vocht in dieseltank?
Inmiddels een vakantie USA armer en een een ander blok moeten laten monteren.
De verstuivers hadden gaatjes wat ook het op hol slaan verklaart. Bosch heeft bevestigd dat dit eigelijk alleen maar door vocht mogelijk is. Bij wat demontage was er een zuiger beschadigd klein scheurtje bij de zuigerveren, en de kop van de zuiger was ook een stuk weg geslagen. De motor liep wel weer met nieuwe verstuivers maar gaf een bij hoge belasting een bijgeluidje waar de monteur niet blij van werd. Uiteindelijk is toch besloten het blok te vervangen spijtig en rete kostbaar.
Ik ga nu toch maar ergens anders tanken ik hoef dit voolopig niet weer. Merkwaardig dat ik de enige ben (zo lijkt het althans) die dit heeft mee gemaakt.
De verstuivers hadden gaatjes wat ook het op hol slaan verklaart. Bosch heeft bevestigd dat dit eigelijk alleen maar door vocht mogelijk is. Bij wat demontage was er een zuiger beschadigd klein scheurtje bij de zuigerveren, en de kop van de zuiger was ook een stuk weg geslagen. De motor liep wel weer met nieuwe verstuivers maar gaf een bij hoge belasting een bijgeluidje waar de monteur niet blij van werd. Uiteindelijk is toch besloten het blok te vervangen spijtig en rete kostbaar.
Ik ga nu toch maar ergens anders tanken ik hoef dit voolopig niet weer. Merkwaardig dat ik de enige ben (zo lijkt het althans) die dit heeft mee gemaakt.