Kaantjee's Alpin Weiss III 318i 24v Project
Geplaatst: 14 jan 2010, 16:23
Hey mensen,
Laat ik me voorstellen, ik ben Kaan (Kaantje) en kom uit VenLoveCity*..
Ik ben 19 jaar en ben bezig met een e36 BMW 318i 4 traps automaat.
Ik heb de motor opgeblazen, door een gaatje in me waterpomp wat op de snelweg onstaan was reed ik door met 180 en voor ik het wist ging het rooie lampje aan van me kvs.. snel aan de kant, water er in en doorgereden maar het was al te laat.. Koppakking lek..
Ik trok me er niks van aan (met het idee dat ik een 318IS blok in zou lepelen), ik ree door maar om de motor draaiend te houden hield ik de stationair hoog door hem in de N te zetten (bij stoplichten), maar toen het eenmaal groen was trok ik hem in de D met 2/3.000RPM, BAMMM!! een harde knal en me auto kwam ook al niet meer vooruit, nu ook gelijk me GM 4-traps Automaatbak na de klote..
Maarja, geluk bij een ongeluk dacht ik.. Ik dacht ik bouw een 318IS blok in met een 5 traps ZF Automaatbak van een 6 cilinder.. Zo gezegd, zo gedaan.. Ik heb een 318IS blok gekocht en een ZF Automaatbak van een 6 cilinder..
Hmm allemaal leuk en aardig, en een leuk zakcentje verdient die periode dus heel erg gul geweest en veel inkopen gedaan zoals:
318IS blok
5hp18 Automaatbak
M5 look voorbumper
e46 koplampen & nieren
M5 Velgen
Nieuwe motorkap (ivm schade rechtsvoor)
etc.. etc..
Wat ik helemaal over het hoofd zag was de kabelboom.. Ik met me domme kop vanuit gegaan van dat ik wel 2 kabelbomen 1 kon maken, maar echt niet, 't had geen zin meer.. Het duurde me te lang, en nogsteeds zelfs..
Maarja, genoeg geluld.. hier zijn wat pics:
Heb wel eerst ff rond gelezen voordat ik hier poste.. Laat ik hiermee duidelijk maken dat ik iemand ben die heel gauw van ideeen veranderd, maar ook mijn project serieus neem.
Dit is geen wind project die komt en gaat.. tot nu toe zijn er al getallen voorbij met 3 nullen dus een kinderspel zal het niet worden denken
Hierbij een Photoshop van het eindresultaat (Insallah/Hopelijk):

MAJOR UPDATE:
Wat heb ik allemaal in de afgelopen 7 maanden gedaan?
Nou de eerste 6 niks.. daarna heb ik de knoop doorgehakt en een M50B25 blok gekocht incl. bak etc..
Gedaan/vervangen is:
Motor: M50B25
Bak: ZF 5HP18
Remmerij voor 328i,
Achteras compleet met diff etc.. van 325i
Kardan as 328i achter, en 325i automaat voor.
Uitlaatlijn: Spruitstuk is origineel, vanaf de X stuk van lambda zijn 2 rechte buizen na de einddemper (dus geen kat/middendemper)
Filter: Tenzo R Racing filtertje met CAI.
Ophanging: TecTuning schroefset (echt goedkoop+Comfortabel & Stug op z'n tijd!!!)
Velgen:
En nog zoooooveel kleinigheidjes.. check maar gewoon
Me plannen zijn als volgt:
Auto wordt eerst schade vrij gemaakt.
Paintjob (Pearl White Metalic - zelfde kleur als de nieuwe Toyota Prius/Auris/IQ etc)
Zwarte dak, bovenkant van kofferbak.
Ramen blinderen
Wielkasten zo'n 4-5cm laten uitkloppen
Mijn Special rims er onder laten plaatsen
6-3-2 uitlaatspruitstuk
BigBrakeKit
Supercharger
Rode leer interieur
etc.. etc..
Laters,
Kaantjee__//CONTA*
Laat ik me voorstellen, ik ben Kaan (Kaantje) en kom uit VenLoveCity*..
Ik ben 19 jaar en ben bezig met een e36 BMW 318i 4 traps automaat.
Ik heb de motor opgeblazen, door een gaatje in me waterpomp wat op de snelweg onstaan was reed ik door met 180 en voor ik het wist ging het rooie lampje aan van me kvs.. snel aan de kant, water er in en doorgereden maar het was al te laat.. Koppakking lek..
Ik trok me er niks van aan (met het idee dat ik een 318IS blok in zou lepelen), ik ree door maar om de motor draaiend te houden hield ik de stationair hoog door hem in de N te zetten (bij stoplichten), maar toen het eenmaal groen was trok ik hem in de D met 2/3.000RPM, BAMMM!! een harde knal en me auto kwam ook al niet meer vooruit, nu ook gelijk me GM 4-traps Automaatbak na de klote..
Maarja, geluk bij een ongeluk dacht ik.. Ik dacht ik bouw een 318IS blok in met een 5 traps ZF Automaatbak van een 6 cilinder.. Zo gezegd, zo gedaan.. Ik heb een 318IS blok gekocht en een ZF Automaatbak van een 6 cilinder..
Hmm allemaal leuk en aardig, en een leuk zakcentje verdient die periode dus heel erg gul geweest en veel inkopen gedaan zoals:
318IS blok
5hp18 Automaatbak
M5 look voorbumper
e46 koplampen & nieren
M5 Velgen
Nieuwe motorkap (ivm schade rechtsvoor)
etc.. etc..
Wat ik helemaal over het hoofd zag was de kabelboom.. Ik met me domme kop vanuit gegaan van dat ik wel 2 kabelbomen 1 kon maken, maar echt niet, 't had geen zin meer.. Het duurde me te lang, en nogsteeds zelfs..
Maarja, genoeg geluld.. hier zijn wat pics:
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
Heb wel eerst ff rond gelezen voordat ik hier poste.. Laat ik hiermee duidelijk maken dat ik iemand ben die heel gauw van ideeen veranderd, maar ook mijn project serieus neem.
Dit is geen wind project die komt en gaat.. tot nu toe zijn er al getallen voorbij met 3 nullen dus een kinderspel zal het niet worden denken
Hierbij een Photoshop van het eindresultaat (Insallah/Hopelijk):

MAJOR UPDATE:
Wat heb ik allemaal in de afgelopen 7 maanden gedaan?
Nou de eerste 6 niks.. daarna heb ik de knoop doorgehakt en een M50B25 blok gekocht incl. bak etc..
Gedaan/vervangen is:
Motor: M50B25
Bak: ZF 5HP18
Remmerij voor 328i,
Achteras compleet met diff etc.. van 325i
Kardan as 328i achter, en 325i automaat voor.
Uitlaatlijn: Spruitstuk is origineel, vanaf de X stuk van lambda zijn 2 rechte buizen na de einddemper (dus geen kat/middendemper)
Filter: Tenzo R Racing filtertje met CAI.
Ophanging: TecTuning schroefset (echt goedkoop+Comfortabel & Stug op z'n tijd!!!)
Velgen:
En nog zoooooveel kleinigheidjes.. check maar gewoon
Me plannen zijn als volgt:
Auto wordt eerst schade vrij gemaakt.
Paintjob (Pearl White Metalic - zelfde kleur als de nieuwe Toyota Prius/Auris/IQ etc)
Zwarte dak, bovenkant van kofferbak.
Ramen blinderen
Wielkasten zo'n 4-5cm laten uitkloppen
Mijn Special rims er onder laten plaatsen
6-3-2 uitlaatspruitstuk
BigBrakeKit
Supercharger
Rode leer interieur
etc.. etc..
Laters,
Kaantjee__//CONTA*
















































