BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Degids » 18 nov 2015, 08:30

Ik vrees dat het pas na de winter zal worden. Dieselgate, NoxGate, CO2Gate, pfff, het rommelt behoorlijk bij VAG.

Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Degids » 19 nov 2015, 17:00

Zo! Inmiddels m'n derde voorloopauto nu. Een Volkswagen Jetta Hybrid. Dat rijdt een klap beter dan dat Yaris brommobiel! Hier houd ik het wel mee uit totdat de Octavia geleverd wordt.
Ik kan tenminste m'n houten poot goed kwijt, normale automaat ipv zo'n verschrikkelijke cvt... :jack:

En gelukkig komt het weekend er aan en dan kan er weer met de BMW gereden worden! :ja: :gekdoen:
Schoonouders ophalen om mee te nemen naar afzwemmen van m'n oudste zoontje (c-diploma alweer!)

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Bart70 » 19 nov 2015, 17:11

:duimen:

Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Degids » 24 dec 2015, 13:21

Afgelopen week iemand met een trekhaak achteruit mijn nummerbord aan gort gereden... :(
Gelukkig zit er alweer een nieuw nummerbord op. Auto moest toch voor APK.
Mijn (kapotte) LED angel eyes zijn weer terugvervangen met de oude lampjes. Ik heb nu weer gele ringen. Maar goed, dat is altijd nog beter dan helemaal geen ringen (en dat zou ook APK afkeur zijn geweest).
Nieuwe achterruitenwisser komt er volgende week op, had een week levertijd vanwege de feestdagen.

En m'n GROM Audio module is ingebouwd!! :gekdoen:
Kan nu mijn telefoon opladen en tegelijkertijd via USB streaming muziek laten streamen. Werkt goed!
Met de AALinq android app kan ik direct muziek streamen, maar ik kan eigenlijk alle muziek apps (ook Youtube en Vevo bijv.) gewoon laten streamen als de AALinq app eenmaal opgestart is.
Ik kan ook gewoon een usb stickie inpluggen, maar helaas maar 1 usb poort, dus ik kan niet tegelijkertijd streamen en usb stickie aansluiten. Ik heb express niet de bluetooth streaming optie genomen, omdat ik liever met usb stream, want dan wordt m'n telefoon meteen opgeladen.
Door de GROM hoef ik geen mp3 dvd meer in het DVD station te laten zitten en was er weer ruimte voor de navigatie dvd. Die heb ik ook maar meteen nieuw (2016) bij de dealer gekocht. Je merkt dat de dvd speler minder moeite heeft met het lezen van de originele dvd's dan met de zelfgebrande dvd's.

Mijn koelvloeistof temperatuur is weer beter nu... Ik heb de auto eens goed de sporen gegeven en daarna komt de temperatuur wel op 90 graden, blijft ook zo als ik weer rustig ga rijden. Beetje apart dit.

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Bart70 » 28 dec 2015, 18:23

:duimen:

Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Degids » 03 jan 2016, 14:14

Foto time!

Super in m'n nopjes met m'n GROM Audio module, dus even een rapportage..

Afbeelding
Mooi klein kastje, zeker in vergelijking met de knots van een CD Wisselaar die daar eerste gezeten heeft.

Afbeelding
Laadt meteen je telefoon op, zie rode ledje bovenin.

Afbeelding
Android ziet het als een USB-accessoire, dus soortgelijk als BlueTooth-accessoire, maar dan een vaste zeer stabiele verbinding zonder kwaliteitfluctuaties.

Afbeelding
Je kunt echt een app verbinden aan het USB-apparaat.

Afbeelding
Dashlinq is een soort auto dashboard met grote iconen: altijd-raak-touch.

Afbeelding
Youtube, geluid komt over de auto-speakers.

Afbeelding
Google Play Music kun je als media speler app gebruiken.

Afbeelding
Afbeelding
Flac bestandsformaat worden afgespeeld. Eigenlijk alles wat geluid produceert wordt naar de auto-speakers geleid.

Afbeelding
Dus ook je eigen internet-radio app, in mijn geval TuneIn Radio, maar dus ook Spotify of Google Play Music, wat je ook voor music streaming provider hebt. Als je een app hebt die geluid afspeelt, dan hoor je dat gewoon over de auto-speakers.

Afbeelding
Zo ziet het er uit op je ccc. Prev track en Next track bedien je gewoon op het stuur.

Je kunt ook een usb-stickie op de usb poort aansluiten. Dan heb je 5 basis folders waarvanuit je kunt afspelen. Binnen die folders zou je nog weer folders kunnen aanmaken, dus je kunt veel meer dan 5 albums kwijt.
Wat ik zelf ga doen is een usb-stickie inrichten in de root met Genres:
1 - Dance
2 - Pop
3 - Rock
4 - Metal
5 - Klassiek

En daarbinnen dan de geschikte albums plaatsen.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik altijd via m'n Android telefoon en USB Streaming ga luisteren, vanwege de vrijwel onbegrensde mogelijkheden.

Gebruikersavatar
bjornb
Berichten: 723
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:07
Locatie: Den Haag

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door bjornb » 03 jan 2016, 14:20

Netjes geregeld zo met die GROM. Zelf vind ik het wat mooier om de titels op mijn CCC te zien, dus ik zou zeker voor de USB functie gaan. Maar wel erg sjiek hoe het met een app kan.

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Bart70 » 04 jan 2016, 09:11

Ziet er goed uit, is dus eigenlijk hetzelfde als een Fiscon of Dension als ik het zo zie, alleen zit de Fiscon bij mij helemaal uit het zicht.

Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Degids » 04 jan 2016, 10:51

Nee, is niet hetzelfde als een Fiscon of Dension. GROM is de enige die USB streaming kan op Android.
Dension (en Fiscon?) kunnen alleen via BlueTooth streamen. Maar dan moet je dus een extra module erbij kopen die de toch al dure Dension nog duurder maakt én je telefoon wordt niet meteen opgeladen.
Mijn GROM was maar 255 eurootjes (inclusief usb kabel), zonder verder extra kosten.

Voor wat betreft de titels in het ccc scherm... ik zie daar liever m'n navigatie eigenlijk. Op deze manier kan ik zowel m'n muziek zien met mooie cover art en óók mijn navigatie. Win win zeg ik :ja:

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Quadrantz » 04 jan 2016, 11:29

Mooi systeem hoor!!

Deze wil ik wellicht ook nog een keer, is inderdaad goed betaalbaar en genoeg functionaliteit. Bij mij zou het gaan om muziek af te spelen via USB.

Ik red me nu nog wel met de MP3 cd's (+luister ook wel veel radio) maar wellicht dat ik deze MOD ook nog doorvoer :duim:

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Bart70 » 04 jan 2016, 12:24

Met de Kufatec Fiscon heb je verder geen extra module nodig hoor, of deze met Android werkt weet ik niet, maar lijkt me wel.

Usb heb ik apart zitten met de CIC dus was niet belangrijk verder.

Maar wel een goedkope oplossing zo, de Fiscon was iets van 350 euro geloof ik.

Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Degids » 04 jan 2016, 13:04

Het ging mij met name om de USB streaming, want:
- betere kwaliteit dan Bluetooth
- opladen van telefoon

En die gouden combi zie je dus bij geen enkel ander apparaat. Ik heb het dan over Android. Bij apple kun je geloof ik al wel geruime tijd tegelijkertijd opladen en streamen over een kabeltje.

Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Degids » 04 jan 2016, 16:13

Bijna vergeten, m'n achterruitenwisser is ook weer gemaakt. :gekdoen:
Je gaat dat ding toch missen met dit vieze weer.

Binnenkort een usb hubje uit het zicht laten inbouwen, dan kan m'n TomTom snoertje ook netjes weggewerkt worden.
Nu loopt het snoertje over m'n dashboard en dan tussen stuur en middenconsole naar beneden naar de sigarettenaansteker. Daar wil ik vanaf zijn.
Bij Conrad gekocht voor 22 eurootjes: USB aansluiting opbouw 2 voudig Stroombelasting (max.)=5 A

Lijkt een beetje overkill om naast BMW nav en Google nav ook nog TomTom nav te hebben, maar voor spitsrijden waarbij je echt absoluut de minste vertraging onderweg wil oplopen, dan is TomTom's live traffic ongeëvenaard!
Ook in het buitenland werkt het echt heel goed met omleiden.
Voor een weekend ritje naar m'n schoonouders laat ik dat ding natuurlijk wel thuis :)

Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Degids » 20 jan 2016, 21:50

TomTom snoertje is nu ook helemaal netjes weggewerkt! USB hubje is geplaatst in het vakje beetje linksonder de bedieningsknop voor je verlichting.
Wat wel jammer is, is dat ik daar altijd mijn zonnebril stopte en dat nu dus niet meer past... :nee:

Ik zit te denken om zo'n zonnebril opbergvakje, die op de plaats komt van je handvat boven je deur, te bestellen op EBay, zoals bijvoorbeeld hier!

Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic

Bericht door Degids » 20 jan 2016, 22:45

Waar ik mijzelf de laatste tijd ook erg mee aan het lekker maken ben, is een aftermarket keyless entry & go systeem!
Ik ben erg gecharmeerd geraakt van het "AK-105 Rev B" product van www.advancedkeys.com.
Maar even een tijdje sparen weer :emo:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”