Motor valt uit.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Mby
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2021, 22:12

Motor valt uit.

Bericht door Mby » 09 dec 2021, 14:02

Hallo allemaal,
Ik ben nou bijna een jaar een trotse eigenaar van een e60 520i uit 2004 met cold air intake. Heeft over algemeen gwn altijd goed gedaan, op een paar kleine dingen na. Dat was onderdeel van achterstallig onderhoud.

Nu heb ik alleen het volgende probleem waar ik nog niet helemaal uit ben. Het begon heel sporadisch. Zo nu en dan viel de motor uit na het in drukken van de koppeling. Zonder foutmeldingen of wat dan ook. Zag er nog niets geks achter omdat het daarna heel lang goed ging. Nu is het alleen erger geworden na dat ik de spruitstuk had schoongemaakt en heb al een aantal dingen uitgesloten en bekeken. De spruitstuk is er ook af geweest daarvoor.

Uiteindelijk is het iedere keer als de motor warm is en ik de koppeling in druk gaat tie uit, tenzij ik mijn airco aan zet dan blijft de motor gwn draaien. Heb ook gemerkt dat het eerder gebeurt als ik bij hoge toeren de koppeling in druk dan bij lage toeren. Sterker nog als ik het bij lage toeren doe dan zakt hij terug tot onder de 500 toeren en herpakt zich dan weer en blijft staan rond de 650 toeren. Stationair loopt hij ook af entoe onregelmatig. Na dat me motor warm is komt er uiteindelijk ook een moment dat hij in noodloop gaat en ik niet meer dan 1400 toeren kan maken omdat hij dan heftig gaat schudden. Met uitlezen kreeg ik alleen de foutcode over een torque limit.

Ik heb ook me inlaatspruitstuk schoongemaakt en me disa klep was kapot en is vervangen.
Bougies zijn paar maanden oud.
Injectoren zijn getest en goed.
Lmm had ik maar vervangen omdat ik eerst het idee had dat het daarvan is gekomen maar dat mocht niet baten.
De inlaatspruitstuk is er van af geweest dus zat ook nog te denken of er misschien niet een vaccuumslang kapot isgegaan.
En mijn carter ventilatie heb ik eind zomer ook vervangen.

Moet wel bij vermelden dat ik bij het contact inschakelen steeds de accu ontlading melding krijg. Accu is nog niet zo oud en na testen hoelang ik nog stroom kon gebruiken met me radio aan ben ik na 20 min maar gestopt omdat de accu nog gwn goed vol was en ik hem gwn kon starten. Ben daarbij tot de conclusie gekomen dat mijn ibs sensor waarschijnlijk kapot is. Dat is iets wat al langer speelt heb alleen nog niet de mogelijkheid gehad om die te vervangen. Maar neem aan dat mij motor uit val probleem niet daar van kan komen?

Ik hoop dat er iemand is die enig idee heeft waar dat nog van kan komen en hoe ik dat kan testen.

By the way heb ik een filmpje van de noodloop en het heftige stotteren alleen geen idee hoe ik die kan uploaden.

Alvast bedankt! :amen:

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”