Cartermembraam n53 vervangen

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
ehombie

Cartermembraam n53 vervangen

Bericht door ehombie » 24 apr 2018, 17:06

Hierbij een link op mijn dropbox voor het vervangen van CCV membraam van een n53.
Ik heb vanwege gebrek aan info de hele kleppendeksel moeten vervangen omdat ik de hals van de dop te zeer heb beschadigd en toen maar eraf gerukt. (Dit had ik al verwacht dat dat mij zou gebeuren). Maar voor de diy'er kan dit wat extra info zijn om het goed aan te pakken. De volgende keer zou ik het zo doen in ieder geval...

Dealers vervangen volgens mij standaard het kleppendeksel i.p.v. deze reparatie.
Kleppendeksel is opzich ook niet spannend maar dit zou ik wel in een eigen garage doen ofzo...en rustig op je gemak als je dit nog nooit hebt gedaan. Natuurlijk met ervaring kan alles sneller...en makkelijker.

Membraam is net geen 10 jaar meegegaan en 165 dkm oud...om een idee te krijgen. Mijn symtomen staan beschreven in de handleiding.

Voor meer info pb me maar of reacties hierop...

Afhankelijk reacties en tijd zal ik het verbeteren en aanvullen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

ehombie

Re: Cartermembraam n53 vervangen

Bericht door ehombie » 06 sep 2018, 19:05

Naar aanleiding van dit topic handleiding aangepast en foto's erin verwerkt (met dank aan Reneee)

viewtopic.php?f=123&t=57107
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) DIY: Do It Yourself”