Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Timo's Projectje
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Ja blijft zelfde, moet weg hahaha
Laatst gewijzigd door Bart70 op 12 sep 2019, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Timo's Projectje
Vraag eens aan “Source” die weet dat vast wel.
Vraag me alleen af wat het doel van de pomp is, levert de doorstroming van de waterpomp soms te weinig capaciteit om de interieurverwarming goed te laten werken.
Als het echt koud is vind ik het erg lang duren voordat het aangenaam wordt in de auto.
Vraag me alleen af wat het doel van de pomp is, levert de doorstroming van de waterpomp soms te weinig capaciteit om de interieurverwarming goed te laten werken.
Als het echt koud is vind ik het erg lang duren voordat het aangenaam wordt in de auto.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Vind deze optie niet echt belangrijk, nu heb ik de foutmelding ook al dus kan hem zoizo er van tussen halen en negeren.
Punt is dat ik de slang niet kan vinden die ik nodig heb van die pomp naar de radiator bij dit motorblok.
en wel een slang die rechtstreeks van de radiator naar de verwarming loopt, deze kan ik ook gewoon afknippen en aansluiten op de pomp maar dan moet ik alsnog die pomp nieuw kopen.
en dit project kost al redelijk wat geld
momenteel heb ik een oogje op een blok van 2490 euro met 90 000 op de teller uit Litouwen ( druk in onderhandeling over de prijs )
Dit gaat over een blok die helaas van een rechts gestuurde komt dus de volgende grote klus word de kabelboom aanpassen.
voor de motor heb ik dus al 1 kabelboom van een linksgestuurde maar de kabelboom van de injectie en ontsteking ga ik moeten " inkorten " wordt dus een heel spel en uitdaging.
de motor is er 1 uit 2010 en mijn dme is de msv70 ( oude versie tot eind 2007 ) volgens engels forum zou alleen de MAF sensor een andere aansluiting hebben en een paar kleine sensors.
Deze worden dus vervangen voor sensoren van het "oude" blok.
De MAF sensor ga ik weglaten aangezien de N52B30A ontworpen is om zonder MAF sensor te kunnen draaien.
Een leuke uitdaging dus met het nodige denk en paswerk.
Plan is het blok zo snel mogelijk te hebben en dan de kabelboom te gaan vermaken.
Zodra dit gedaan is kan mijn huidige CAS module samen met de DME naar Source voor de ISN te koppelen.
Dan komen we nog op het puntje Kilometer stand, voor zover ik heb begrepen ga ik zoizo een "dot" krijgen op mijn cluster die aangeeft dat er iets niet klopt met mijn kilometerstand aangezien dit op 3 verschillende modules geschreven staat ( DME CAS KOMBI ) kan ik hier onmogelijk onderuit komen.
Tenzij ik op de DME precies de zelfde kilometerstand zou kunnen zetten als op me andere modules.
Misschien dat Source hier een oplossing voor heeft, het liefst zou ik natuurlijk de kilometerstand van het blok aanhouden maar dan ga ik weer gedonder krijgen bij de RDW als ik laat keuren.
Punt is dat ik de slang niet kan vinden die ik nodig heb van die pomp naar de radiator bij dit motorblok.
en wel een slang die rechtstreeks van de radiator naar de verwarming loopt, deze kan ik ook gewoon afknippen en aansluiten op de pomp maar dan moet ik alsnog die pomp nieuw kopen.
en dit project kost al redelijk wat geld
momenteel heb ik een oogje op een blok van 2490 euro met 90 000 op de teller uit Litouwen ( druk in onderhandeling over de prijs )
Dit gaat over een blok die helaas van een rechts gestuurde komt dus de volgende grote klus word de kabelboom aanpassen.
voor de motor heb ik dus al 1 kabelboom van een linksgestuurde maar de kabelboom van de injectie en ontsteking ga ik moeten " inkorten " wordt dus een heel spel en uitdaging.
de motor is er 1 uit 2010 en mijn dme is de msv70 ( oude versie tot eind 2007 ) volgens engels forum zou alleen de MAF sensor een andere aansluiting hebben en een paar kleine sensors.
Deze worden dus vervangen voor sensoren van het "oude" blok.
De MAF sensor ga ik weglaten aangezien de N52B30A ontworpen is om zonder MAF sensor te kunnen draaien.
Een leuke uitdaging dus met het nodige denk en paswerk.
Plan is het blok zo snel mogelijk te hebben en dan de kabelboom te gaan vermaken.
Zodra dit gedaan is kan mijn huidige CAS module samen met de DME naar Source voor de ISN te koppelen.
Dan komen we nog op het puntje Kilometer stand, voor zover ik heb begrepen ga ik zoizo een "dot" krijgen op mijn cluster die aangeeft dat er iets niet klopt met mijn kilometerstand aangezien dit op 3 verschillende modules geschreven staat ( DME CAS KOMBI ) kan ik hier onmogelijk onderuit komen.
Tenzij ik op de DME precies de zelfde kilometerstand zou kunnen zetten als op me andere modules.
Misschien dat Source hier een oplossing voor heeft, het liefst zou ik natuurlijk de kilometerstand van het blok aanhouden maar dan ga ik weer gedonder krijgen bij de RDW als ik laat keuren.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 12 sep 2019, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Heb even in de JBBF module gekeken aangezien ik de error in die module gezien word door inpa.
kwam daar deze tegen : ZUSATZWASSERPUMPE
Heb deze als niet ingebouwd gezet.
Tot nu toe geen fout melding gehad, zal dit vanavond of morgen nog een keer uitlezen en kijken of die wel terug is gekomen.
kwam daar deze tegen : ZUSATZWASSERPUMPE
Heb deze als niet ingebouwd gezet.
Tot nu toe geen fout melding gehad, zal dit vanavond of morgen nog een keer uitlezen en kijken of die wel terug is gekomen.
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Timo's Projectje
Dergelijke projecten kosten idd een aardige duit en een heleboel tijd.
Let op dat je een factuur van de motor krijgt, laat het motornummer er ook op zetten.
Het RDW is daar behoorlijk moeilijk over gaan doen, geen papieren =geen registratie in het ergste geval gooien ze een WOK op je auto.
Tip, bij een Engelse auto staat het motornummer ook op de papieren die ze bij de auto hebben gekregen, het RDW is daar blij mee.
Km stand, tja hoe belangrijk is dat, bij een lagere stand klopt de NAP niet meer. Als je de auto verkoopt kan je dat uitleggen. Anderzijds als je blok stuk loopt en de dealer bouwt een splinternieuwe in wordt de km stand ook niet aangepast, ze maken alleen een aantekening in het service boekje.
Let op dat je een factuur van de motor krijgt, laat het motornummer er ook op zetten.
Het RDW is daar behoorlijk moeilijk over gaan doen, geen papieren =geen registratie in het ergste geval gooien ze een WOK op je auto.
Tip, bij een Engelse auto staat het motornummer ook op de papieren die ze bij de auto hebben gekregen, het RDW is daar blij mee.
Km stand, tja hoe belangrijk is dat, bij een lagere stand klopt de NAP niet meer. Als je de auto verkoopt kan je dat uitleggen. Anderzijds als je blok stuk loopt en de dealer bouwt een splinternieuwe in wordt de km stand ook niet aangepast, ze maken alleen een aantekening in het service boekje.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Daar heb je indd een punt, en ik kan dit topic altijd gebruiken om aan te tonen wat er allemaal gebeurd is.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 12 sep 2019, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Iemand enig idee waar op een n52n blok de bovenste 2 lambdasondes worden aangesloten ?
Sta op punt een n52n blok te kopen maar zie op de foto niet de aansluitingen zitten die op een n52 wel duidelijk zichtbaar zijn boven het spruitstuk onder kleppendeksel.
Sta op punt een n52n blok te kopen maar zie op de foto niet de aansluitingen zitten die op een n52 wel duidelijk zichtbaar zijn boven het spruitstuk onder kleppendeksel.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Het blok waar het om gaat :
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Daar isty dan :
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Timo's Projectje
Ik heb geprobeerd te vinden wat je zoekt, helaas kan ik je hier niet helpen.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Timo's Projectje
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Denk dat ik er al uit ben, bij de n52 gaan ze naar links langs de cilinder kop en bij de n52n gaan ze over de kleppendeksel richting de kabelboomDaytonawim schreef: ↑10 sep 2019, 19:44 Ik heb geprobeerd te vinden wat je zoekt, helaas kan ik je hier niet helpen.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
De motor op afbeelding blijkt uit een 125i te komen, dus heeft een andere inlaat.
Aangezien deze motor er zo netjes uit ziet ga ik toch voor deze gaan ( mits de persoon mij een vin van donor voertuig kan geven )
2 opties,
Inbouwen en later de lucht inlaat veranderen
Lucht inlaat vervangen en inbouwen.
Voor nu denk ik nog om voor optie 1 te gaan.
Tenzij ik een voor mooi prijsje inlaat kan vinden.
Maar dit is zo kleine aanpassing dat ik liever eerst kies
om de motor in te bouwen en draaiend te krijgen.
Dit zal al een hele opgave worden.
Zal iets minder pk hebben maar kan alles gewoon uitvoeren als geplant ( inbouwen, modules flashen en rdw keuring )
De rdw zal hem toch als 330i registreren aangezien het een 3.0 motor is
Aangezien deze motor er zo netjes uit ziet ga ik toch voor deze gaan ( mits de persoon mij een vin van donor voertuig kan geven )
2 opties,
Inbouwen en later de lucht inlaat veranderen
Lucht inlaat vervangen en inbouwen.
Voor nu denk ik nog om voor optie 1 te gaan.
Tenzij ik een voor mooi prijsje inlaat kan vinden.
Maar dit is zo kleine aanpassing dat ik liever eerst kies
om de motor in te bouwen en draaiend te krijgen.
Dit zal al een hele opgave worden.
Zal iets minder pk hebben maar kan alles gewoon uitvoeren als geplant ( inbouwen, modules flashen en rdw keuring )
De rdw zal hem toch als 330i registreren aangezien het een 3.0 motor is