E90 CCC android HU vreemd geen geluid probleem

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
GoGo22
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 nov 2008, 14:42

E90 CCC android HU vreemd geen geluid probleem

Bericht door GoGo22 » 03 mei 2021, 22:20

Ik heb een BMW e90 model uit 2006 met een idrive CCC module. Ik heb een Android unit gekocht via AliExpress en deze ingebouwd. Alles werkt behalve heb ik geen geluid in Android mode.

Ik heb Aux in me middenconsole. Ik heb de android radio vanaf de audio output naar mijn aux input in me middenconsole verbonden maar nog steeds geen geluid. Ook had ik al de optical (groen/zwart) kabel van het originele kabelboom omgezet naar de nieuwe kabelboom wat mee kwam met de android radio maar nog steeds geen geluid.

Het vreemde is als ik overschakel naar OEM (CCC) mode dan heb ik wel geluid met AM/FM en CD, ook als ik de aux kabel (welke vast zat aan de android HU) los haal en ik sluit mijn iphone 6 met een aparte aux kabel op me midden console dan heb ik wel gewoon geluid? Ik heb ook al een andere aux kabel geprobeerd en de android HU naar fabrieks instellingen gerest.

Ik heb even geen idee meer dus ik zoek iemand die een beetje handig is met audio/elektronika omgeving Amsterdam?

GoGo22
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 nov 2008, 14:42

Re: E90 CCC android HU vreemd geen geluid probleem

Bericht door GoGo22 » 06 mei 2021, 18:19

Het probleem is opgelost, mocht iemand tegen het zelfde probleem aanlopen. Bij mij was het blijkbaar het volgende zwarte doosje:

https://imgur.com/gallery/LkOO1Qu

Daar zit een kabelaansluiting in, welke los was in mijn geval. Dit kabelaansluiting is dus de AUX. nu hoef ik ook hierdoor geen aparte aux kabel aan te sluiten op me aux aansluiting in me middenarm steun.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”