Motorswap bmw m50

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Rob Smit

Motorswap bmw m50

Bericht door Rob Smit » 15 mei 2019, 18:29

Hallo allemaal
Ik ben bezig met het wisselen van een bmw m50 motor in een fiat x1/9. Ik heb niet heel veel verstand van bmw dus daarom deze vraag, is er een mogelijkheid om van een m50 motor een voorwielaangedreven motor te maken door er een andere (passende) versnellingsbak tussen te doen? Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vraag.

Met vriendelijke groet,
Rob

matheeuwissen
Contacteer:

Re: Motorswap bmw m50

Bericht door matheeuwissen » 16 mei 2019, 13:24

Ik denk dat je dan een probleem hebt met de lengte van de motor. Een M50 is een 6 in lijn. Hang daar nog een bak achter van een voorwiel aangedreven auto. Dat wordt allemaal erg lang en ik verwacht niet dat het in je motorruimte gaat passen. Daarnaast Gaat het ook veel werk worden om uberhaupt een bak passend te maken voor een M50 motor. Je kunt denk ik beter opzoek gaan naar een V6 uit een Renault of ander Frans merk. Deze motoren zijn vaak niet zo duur standaard al voor voorwielaandrijving. Let wel op dat je dan vaak weer met Canbus loopt te vervelen. Maar ik denk dat je dat eerder uitgewerkt hebt dan de ellende van een M50 motor.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

dw70

Re: Motorswap bmw m50

Bericht door dw70 » 16 mei 2019, 14:24

Wat Mattheeuwissen zegt: de lengte... :nee:

Je maakt het wel heel spannend. Ook nog voorwielaangedreven gaan maken. De Fiat X1/9 was toch een achterwiel aangedreven auto? :whistle:

Denk ook dat een V motor of Boxer meer perspectief biedt voor creatieve klussers. Kleine 911 motor met bak? Of een Mazda RX7?
E36 320i Coupé 1994

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”