Uitlaatsysteem, deel 2 > welke optie?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
mpc007
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2018, 12:25

Uitlaatsysteem, deel 2 > welke optie?

Bericht door mpc007 » 02 feb 2020, 03:48

Ha BP'ers,

Sinds de zomer van 2018 in bezit van m'n 325Ci. Sindsdien bijna 30k mee gereden, en al van alles mee gedaan. Hij bevalt nog steeds super! Zo'n driekwart jaar geleden heb ik de standaard einddemper vervangen door een Eisenmann Race exemplaar, die er nog steeds onder zit. Geen klachten daarover, hij produceert een mooi zwaarder geluid in vergelijking met standaard zonder echt opvallend of lawaaiig te zijn.

Ik ben echter nu wel toe aan de volgende stap qua geluid. Het mag nog wel iets geluid maken over de hele linie. Die bestaat uit twee delen; namelijk het aanpakken van spruitstuk / downpipe / cats (deel 1) en de rest van de lijn tot aan de Eisenmann demper (deel 2). Voor deel 1 heb ik genoeg ideeën, daar ben ik wel uit. Kans is groot dat 't een Schmiedmann unit met 200cells kats wordt. Ik zit echter te puzzelen met deel 2. Nu zit ik met twee standaard middendempers, en verder niks. De hele lijn is dubbel op mijn specifieke model en jaargang.

Ik lees veel goede dingen over het vervangen van de voorste middendemper door een x-gedeelte, wat zowel het geluid als de flow ten goede zou moeten komen. Iemand daar ervaringen mee? De tweede demper (achterste) zou ik dan óf kunnen laten zitten, óf ook weg kunnen trekken en vervangen door twee stukkies rechte pijp. Naar wat ik vond op YT gaat het weghalen van beide niet voor bijzonder veel geluidswinst zorgen, maar het moet zeker merkbaar zijn. Ik ben dus nog op zoek naar inspiratie / ideeën, om vervolgens te beslissen wat ik nu het beste door wat kan vervangen (icm de einddemper die ik nu al heb en het andere spruitstuk/cats die nog komen).

TL:DR: hoor graag wat jullie ideeën zijn over het wegtrekken van de middendempers onder een E46 M54-blok en evt inbouwen van een x-pipe gedeelte.

Alvast bedankt! :duimen: :duimen:
2001 BMW 325Ci 5v (192/250)
LCI LED Taillights
Eisenmann Race Muffler
///M3 Styling 67 18" (Michelin PSS 225/255)
///M Sport (Custom) Nappaleather Steering Wheel
Oriental Blue Metallic

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”