driftvraag

Van Zandvoort tot de Nürburgring, alles m.b.t. het circuit rijden.
mushrop
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 mei 2013, 15:16

driftvraag

Bericht door mushrop » 30 mar 2014, 16:39

hello allen,

nog niet zo lang aktief hier (voorsteltopic: viewtopic.php?f=698&t=38726 ), maar ik heb gelijk een vraag aan jullie:

Ik wil graag naast mn huidige BMW's een leuk driftwagentje en nou zat ik te denken aam een Compact. Nou vraag ik me af wat dan de beste keuze is, een 323ti of een 325ti (dus FL). 323ti staan voor stuk leukere prijzen dan de FL, dus ik neig meer naar een 323ti.

Het is gewoon bedoelt om een beetje mee te klooien, hoef geen wereldkampioen driften te worden ofzo...

tips, anyone? thnx!

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: driftvraag

Bericht door Dutchie » 31 mar 2014, 12:15

323ti heeft een heerlijk soepele 2,5 met behoorlijk wat koppel onderin. Qua prestaties doet ie niet onder voor de 325ti. Dus laat de 323 niet staan omdat je bang bent dat ie te traag is tov de 325i. Compact is een ideale basis voor driften!

Als je meer tips and tricks wilt hoor ik het graag! :)
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Gebruikersavatar
eric-328
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 jan 2014, 15:14
Locatie: Zuid Limburg

Re: driftvraag

Bericht door eric-328 » 31 mar 2014, 12:51

Een 323ti is veel agieler. Zwakkere punt is de verstelbaarheid van een standaard achteras. Door het plaatsen van enkele plaatjes met conische bouten is dit wel mogelijk. Indien je budget het toelaat en je er een kunt vinden zou ik voor de laatste serie gaan (1999-2000). Deze rijden wezenlijk anders dan de serie 1.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135

mushrop
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 mei 2013, 15:16

Re: driftvraag

Bericht door mushrop » 31 mar 2014, 13:24

Thnx guys. Ik heb er eentje op MP gezien uit 1998 met de hele M rambam erop. Deze dus:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... =mympBuyer

Wat is precies het verschil tussen de modellen van voor 1999 en die van er na?

Gebruikersavatar
eric-328
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 jan 2014, 15:14
Locatie: Zuid Limburg

Re: driftvraag

Bericht door eric-328 » 31 mar 2014, 13:29

Besonderheiten beim M52B25 Euro 3 Motor (ab 1999) im Vergleich zu den älteren Versionen:

--->Einlassnockenwelle vom M52B28

--->Abgaskrümmer vorne und hinten USA Version

--->228mm Schwungrad vom E46 samt SAC Kupplung

--->andere DME

--->Sekundärluftsystem (u.A. Abgasschadstoff Reduzierungspumpe) zwecks besserer Abgasnorm.

De gen2 hangt veel beter aan het gas. Merkbaar pittiger. Zijn in Nederland vrijwel niet uit te halen. In Duitsland staan er meerdere.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135

mushrop
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 mei 2013, 15:16

Re: driftvraag

Bericht door mushrop » 31 mar 2014, 16:40

Ah, thnx. :duim:

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: driftvraag

Bericht door Dutchie » 31 mar 2014, 18:37

Die op die link die je stuurt stuurde is een prima auto!

Interieur kun je nog iemand anders blij mee maken (bekend verhaal he haha)., onderstel is al klaar, diff vast lassen, abs en asc verwijderen en gaan!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

mushrop
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 mei 2013, 15:16

Re: driftvraag

Bericht door mushrop » 31 mar 2014, 21:44

Dat leek mij nou ook wel een leuk dingetje. We gaan wel even kijken

Gebruikersavatar
GreyCooperS
Berichten: 3450
Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: driftvraag

Bericht door GreyCooperS » 01 apr 2014, 20:23

Ga je toch weer een poging wagen, Robbie :gekdoen:
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire

Plaats reactie

Terug naar “BMW Autosport”