BMW 525i 1983 ! Olielekkage !

Vragen en antwoorden.
BimmerBoysClub
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2020, 09:46

BMW 525i 1983 ! Olielekkage !

Bericht door BimmerBoysClub » 05 aug 2020, 11:03

Hallo,

Aangezien ik nergens een E28 topic vind, hoop ik dat ik het hier kan posten...
Ik ben sinds kort trotste eigenaar van een 525i uit '83 in Bahama-Beige. Nu heb ik de auto 2 weken en hij moet nog ingevoerd worden, dus ik rijd alleen wat rondjes door de buurt voor nu ;) . Nu ging ik vorige week nog even een rondje rijden (400 meter) en toen ik terugkwam zag ik een oliespoor op de weg liggen van net voordat ik de oprit op reed en een spoor van toen ik er net af reed. Daarbuiten zag ik niks liggen. Nu was mijn koppeling wel al niet meer helemaal wat het was. Ik had namelijk 2 dagen daarvoor gemerkt dat de koppeling bleef hangen. Toen ik daarna onder de auto keek was die (wat hoogstwaarschijnlijk remvloeistof is) aan het lekken door de afscheiding tussen de versnellingsbak en het blok heen. Nu kan ik nog steeds niet met zekerheid zeggen waar dat nou vandaan komt (misschien dat iemand op dit forum enig idee heeft?) maar ik heb wel een nieuwe hulp koppelingscilinder besteld. Nou heb ik de auto cilinder er alvast uitgehaald en lekt die ook niet meer echt daar, alleen wat enkele druppels die daar nog hangen. Nou kwam ik gisteren bij de auto en zag ik opeens een klein plasje olie liggen op een stuk karton wat ik had neergelegd. Maar het kwam niet uit de versnellingsbak, maar het kwam uit een gat in een steunbalk van het frame gelopen. Ik kom er maar niet achter waar dit vandaan komt, dus vandaar mijn bericht of misschien iemand van jullie enig idee heeft? Ik zal hieronder een paar foto's toevoegen van het eerste lek en het 2e lek uit het gat in de steunbalk. Ook heb ik gekeken aan de binnenkant bij de pedalen. Daar is iets een beetje nat, dat lijkt mij niet dat dat zo hoort?

Alvast bedankt!!,

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

DannyE39sedan
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2020, 17:00
Locatie: Drenthe

Re: BMW 525i 1983 ! Olielekkage !

Bericht door DannyE39sedan » 11 nov 2021, 12:19

Hoi BeemerBoy. Ik wilde reageren met een tip , maar zag wat laat dat je post al van aug 2020 is. Dan is het al opgelost, natuurlijk. Sorry. Groeten, Danny

Plaats reactie

Terug naar “Overige Series Techniek”