Bob BMW E39 540i

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
enigmacloud
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2020, 16:27
Locatie: Zuid Limburg

Bob BMW E39 540i

Bericht door enigmacloud » 05 jun 2020, 11:32

Goeiedag!

al ruimschoots 3 maandjes ben ik de trotse eigenaar van mijn eerste BMW.
Overgestapt van een helaas onbetrouwbare volvo V40, en destijds opzoek naar een auto met meer voormogen en comfort.

De BMW was optisch nog mooi in orde nadat een van de vorige eigenaren spuitwerk heeft verricht op de auto.
tevens heb ik hier nog de M62B44 v8 motor zonder vanos systeem, een euvel minder dus.
Echter had de laatste eigenaar de auto technisch niet bijgehouden, dus er is nog wat werk aan, maar gestaag komen we er doorheen!

In de tijd dat ik de auto heb is allereerst de automaat doorgespoeld, deze was gelukkig wel door de vorige eigenaars bijgehouden en daarmee is de automaat gelukkig nog dik in orde (tevens het advies gekregen om iedere 75K te spoelen)

De koplampen zijn vervangen voor aftermarket xenon units, remschijven en blokken zijn vervangen voor brembo's, nieuwe set banden zijn besteld, een nieuw lcd en ribbon voor de teller zijn ook besteld en er zit een op maat gemaakte android radio in de auto die nog wel even afgewerkt moet worden zodra de bedrading van de subwoofer en de achteruitrijcamera er in zit. (zal een foto bijvoegen)

ik heb de auto recent helemaal gepolijst om de waas uit de lak te halen.

er staat me nog genoeg te doen aan de auto, en ik heb dan ook een aardige lijst met zowel grote als kleinere puntjes, evenals eventuele opties / updates:

Cruise control functioneert niet naar behoren.
gordijn achter functioneert niet meer (motor defect) - bekend kwaaltje.
vermoedelijke lekkage langs klepdekselpakking bank 2 -bekend kwaaltje.
sirene alarm defect (li-ion batterij maakte kortsluiting, is uit de auto verwijderd en wordt vervangen.
remslangen rondom vertonen veroudering, worden binnenkort allemaal preventief vervangen.
rubbers stabilisatorstangen voor preventief vervangen.
thermostaat en waterpomp preventief vervangen.
bougies vervangen nadat eventuele olielekkage op bank 2 is opgelost.
eventueel 1 penbobine vervangen.

roestvorming bij brandstofklep (hoezo heeft de fabrikant hier geen gaatje gemaakt om het water af te voeren.
Roestvorming bodemplaat, wordt bijgehouden.
roestvorming op deur rechtsachter, waarschijnlijk vervang ik gewoon de deur op termijn met een variant van de sloop.

optisch : interieur trim vervangen (is nu hout, ga waarschijnlijk voor aluminium
achterlichten vervangen voor facelift modellen.
cylinderbanken worden wellicht een keertje opnieuw gespoten.

2e set velgen aanschaffen, huidige velgen laten repareren voor stoeprandschade en opnieuw laten spuiten. (ik vermoed dat dit e60 m5 velgen zijn)


het lijkt wellicht veel, maar dit zijn dan ook echt alle puntjes op de auto die ik en een paar vrienden heb kunnen vinden op de auto.

Groeten,


Bob.


Afbeelding

Afbeelding

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: Bob BMW E39 540i

Bericht door Edward » 05 jun 2020, 12:37

Welkom op het forum Bob!

Mooie Fünfer :duim:

(maar die velgen zijn zeker geen OEM E60 M5 velgen, meer style 95)

Gebruikersavatar
ArjEn46
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 sep 2018, 20:48

Re: Bob BMW E39 540i

Bericht door ArjEn46 » 05 jun 2020, 17:02

Welkom op het forum en echt een gave wagen!
E46 320i: 2018 - 2019
E60 530i: 2019 - heden

enigmacloud
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2020, 16:27
Locatie: Zuid Limburg

Re: Bob BMW E39 540i

Bericht door enigmacloud » 06 jun 2020, 00:35

Dankjewel!
Edward schreef: 05 jun 2020, 12:37 (maar die velgen zijn zeker geen OEM E60 M5 velgen, meer style 95)
goed om te weten dat het dan de style 95 velgen zijn! (goed gespot trouwens!)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”