Aankoop M2, tips/advies

Voor alle technische vragen over de BMW M2
--help
Berichten: 739
Lid geworden op: 26 mar 2013, 12:07

Aankoop M2, tips/advies

Bericht door --help » 08 mar 2020, 12:56

Aangezien er geen M2 sectie is, leek me dit enigszins de juiste plek hiervoor. Hoop dat dit het geval is!

Gister is mijn 'oude' auto opgehaald waardoor ik nu officieel in de markt ben voor een opvolger! Ik wilde vroeger altijd een M3, ten tijden dat ik een E46 had natuurlijk de M3 versie hiervan, ten tijde van mijn E82 een E92 M3 eigenlijk. Nadat ik nu een aantal keren een M2 heb gereden wat mij heel erg beviel, wil ik hier naar gaan kijken.

Qua budget zal het een 'normale' M2 zijn (geen CS dus) uitvoering zijn. Natuurlijk jammer, maar dat is een heel ander budget simpelweg en het is een auto voor 'erbij' dus vind ik het ook zonde om zoveel geld niets te laten doen als ik hem niet gebruik. Ik ben op zoek naar een automaat, DCT dus. Wat ik graag zou willen horen is van mensen met tips/tricks over waar op te letten bij aanschaf, buiten de standaard "boekjes, onderhoudshistorie en algemene staat" natuurlijk. Specifieke dingen waarop ik moet letten wat mogelijk over het hoofd gezien kan gaan worden. Importeren is een optie, verder overweeg ik alles, behalve een handbak. :whistle:

Ben benieuwd en bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door Bart70 op 10 mar 2020, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naar juiste subforum verplaatst
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

jvdijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2016, 10:12

Re: Aankoop M2, tips/advies

Bericht door jvdijk » 26 mar 2020, 00:16

Ik rij de mijne nu een dik jaar. Behalve inderdaad de gebruikelijke dingen die jij ook al noemde heb ik ook nog een beetje gekeken naar de aanwezige opties waarbij je dan altijd de afweging maakt van eventuele kosten om het later nog te laten doen. Ik wist bijvoorbeeld van te voren dat ik wel graag de M-Performance uitlaat wilde hebben. Typisch van die opties die best wat kosten, maar bij een tweedehands auto niet veel verschil in prijs maken en wat dus fijn is als het er al op zit.

Plaats reactie

Terug naar “BMW M2 (F87) Techniek”