Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Richel88
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 feb 2009, 11:16
Locatie: Noord-Limburg

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door Richel88 » 10 mar 2017, 12:44

Leuke reactie William :duim:
Zolang ik de wagen in bezit heb zal ik dat ook zeer zeker blijven doen!
Zometeen in de zomer zal ik er werr eens een updatetje tegenaan gooijen....
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Bill_Splate
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2017, 13:51

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door Bill_Splate » 10 mar 2017, 13:54

Graag gedaan Michel! Ik merk dat ik eigenlijk 3 standaardreacties heb bij een E36. 1) Saai, bv als ik een standaard E36 316i sedan of iets dergelijks zie met wieldoppen. 2) Afschuwelijk, to each their own, maar dan doel ik voornamelijk op spoilerkits die je vaker ziet in het Oostblok. 3) Positief/wow/bewondering. Dat kan zijn door staat van de auto, de uitvoering of een combinatie van allerlei factoren. Barbados groen is bijvoorbeeld niet mijn nr 1 kleur, maar ik merk dat ik de kleur steeds mooier ga vinden naarmate ik er langer naar kijk. Sommige kleuren doorstaan de tand des tijds niet zo goed. Maar dat gaat niet op voor deze kleur. Ik zie op Google bv een 8 serie en 5 serie in deze kleur en dat ziet er chique uit. Des te leuker dus om jouw E36 in diezelfde kleur te zien. :duim:

Gebruikersavatar
woutervandriel
Berichten: 298
Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:57
Locatie: Borne

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door woutervandriel » 21 mar 2017, 11:42

Ik zou persoonlijk voor licht goud gaan:

Afbeelding

Richel88
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 feb 2009, 11:16
Locatie: Noord-Limburg

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door Richel88 » 21 mar 2017, 12:29

Ik denk inderdaad dat ik ze laat geel vezinken. Ziet er qua kleur idd zo uit...
We'll see...
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Bill_Splate
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2017, 13:51

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door Bill_Splate » 28 mar 2017, 15:29

Michel, ik heb jouw reactie opnieuw gelezen over het vervangen van jouw softtop bij Memelink. De binnenhemel heb je niet laten vervangen. Heb je dat inmiddels wel gedaan? Weet je of het mogelijk is om de binnenhemel achteraf te laten plaatsen nadat de kap is vervangen? Ik vind 400 euro voor een binnenhemel ook veel geld. Wat merk je er eigenlijk van als de binnenhemel er niet in zit?

Ik moet de achterruit laten vervangen. En ik heb wat prijzen opgevraagd: variërend van 210 (niet origineel Memelink) tot 495 bij Cabrio Partner. Beetje een dilemma of het vervangen van de gehele kap (ex binnenhemel) voor ca. 1.000 bij Memelink geen betere optie is, vandaar mijn vragen.

Richel88
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 feb 2009, 11:16
Locatie: Noord-Limburg

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door Richel88 » 29 mar 2017, 14:43

Als de kap dicht is kijk je tegen het framewerk aan (als je boven je kijkt, en links en rechts achterin).
Ik vind het totaal niet storend, aangezien ik altijd met de kap open rij. Die 400 euro is het mij zeker niet waard.

Binnenhemel was ook achteraf nog te plaatsen, echter met een kleine meerprijs (ivm aanvullend werk).

Aanvulling op de door mij aangekochte kap bij Martijn Memelink : de niet originele kap heeft een vervelende afwerking rondom het achterruitje. Om het achterruitje zit een soort plastic afdichting, helemaal rondom. Het begin en eind van deze afdichting zit in het midden rechts op de achterruit, precies op de vouwnaad. Elke keer als de kap dicht is geweest ziet deze afsluiting lelijk uit, alsof het kapot is daar. Snap niet dat deze afdichting nou precies daar zit.... paar centimeter lager en het probleem was opgelost. Ik zal nog een foto bijvoegen wat ik precies bedoel.
Martijn gaf aan dat er niet veel aan te doen was.

Dus dat is wel nog iets wat ik je mee wil geven bij je keuze.

Meestal is het verslijten van de achterruit ook eerste teken van het versleten van de gehele kap..
Laatst gewijzigd door Richel88 op 30 mar 2017, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Richel88
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 feb 2009, 11:16
Locatie: Noord-Limburg

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door Richel88 » 30 mar 2017, 08:26

Zie foto's in onderstaande spoiler voor wat ik bedoel William (let niet op de kwaliteit..).
Als er een hele poos de volle zon op staat wordt deze plastic afdichting wat soepeler, en kan ik deze met de hand terug op zijn plek duwen. Echt een doorn in het oog van een gloed nieuwe kap. :nee:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Bill_Splate
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2017, 13:51

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door Bill_Splate » 31 mar 2017, 11:19

Michel, bedankt voor jouw waardevolle aanvullingen! Als ik de kap (t.z.t.) laat vervangen, wil ik ook een Twillsoft dak. Ja, het kost meer. Maar als ik een Twillsoft heb, zal ik niet nadenken hoe het zou zijn om een goedkopere dak te hebben. Immers, is er geen betere verkrijgbaar. Andersom zal ik dat waarschijnlijk wel hebben. Zeker als ik jouw foto zie. Dat ziet er gewoon niet uit.

To whom it may concern. Ik heb wat prijzen opgevraagd en dit zijn mijn bevindingen. Disclaimer voor verkeerd (overgenomen) bedragen ;):

Memelink (Cabrioservice Memelink): Twillfast met nieuwe binnenhemel is 1400 inclusief montage. Dit bedrag is volgens hun site inclusief nieuwe spanbanden, die altijd gemonteerd worden. Zonder nieuwe binnenhemel is het 999 euro, inclusief montage. Hierbij merk ik op deze bedragen gelden voor een Twillfast inclusief ingenaaid ruitje. Er is ook een Twillfast variant verkrijgbaar waarbij het ruitje geritst is. Deze is op verzoek leverbaar (niet op voorraad) en kost meer. Ik denk dat de laatste handiger is, want als je ruitje kapot gaat, moet je meteen je hele dak vervangen als deze is ingenaaid? Een nieuw ruitje (niet origineel) kost 219 euro.

Cabrio Care: Twillfast met origineel uitritsbaar ruitje inclusief montage: 1.250. Dit is de variant die origineel is geleverd op de E36. Twillfast met ingenaaid ruitje kost 1.150 (groen 1.250). Volgens hun wordt deze variant (met ingenaaid ruitje) op de nieuwste BMW's geleverd. Meerprijs voor het vervangen van spanbanden is 249. Meerprijs vervanging binnenhemel bij het plaatsen van de softtop is 495. Totaal dus 1.894 inclusief hemel en inclusief spanbanden voor een variant met ingenaaid ruitje en bij Memelink is dit 1.400. Ruitje vervangen, inritsen en inlijmen: 295.

Hamé in Rotterdam: Twillfast inclusief uitritsbaar ruitje: 1.275. Top line 995. Economy Line 895 en Budget line 825. Voor verschillen, zie hun website. Ruitje vervangen origineel BMW: 275, Econom Line 220 en binnenhemel vervangen 550 inclusief montage.

Cabrio Partner: ruitje inritsen is 495. Nieuwe Twillfast wordt niet geleverd. Hamé doet dit wel. Schijnbaar werkt Cabrio Partner uitsluitend met het merk Robbins uit de VS.

Van de week maar langsgaan bij Cabrio Care (dichtbij) om na te gaan wat er nog te redden valt. Ik vind het cabriodak wel een lastig punt. Ja, dit zijn de kosten voor het vervangen, maar mogelijk is er nog meer onderhoud of reparatie aanbevolen. Dat maakt het lastig om duidelijk te hebben wat het exact gaat kosten (zonder ergens langsgereden te hebben voor inspectie).

Richel88
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 feb 2009, 11:16
Locatie: Noord-Limburg

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door Richel88 » 31 mar 2017, 13:33

William, ter verduidelijking.. er zít een Twillfast kap gemonteerd op mijn cabrio.
Heb ook de keuze met Martijn Memelink afgewogen voor een vaste of uitritsbare ruit, waarbij wederom de meerprijs het mij niet waard was. Toelichting van Martijn : als over een X aantal jaar je ruit versleten is, zal je dak er ook aan toe zijn. Daarbij staat mijn cabrio altijd binnen, en als hij buiten is, is de kap naar beneden (uitzondering daar gelaten). Ik heb ook altijd een deken in de gevouwen delen liggen, ter voorkoming van krasse op het ruitje.

Ik heb precies dezelfde route gevolgd in mijn selectie van een cabrio-kap. En heb toen mijn keuze gemaakt op basis van prijs, locatie en advies van andere bmw fanaten (mede van een ander forum). Prijzen zijn zo te zien niet veel gewijzigd tov 2 jaar terug..
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Bill_Splate
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2017, 13:51

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door Bill_Splate » 31 mar 2017, 17:18

Michel, ik had jouw openingspost er nog even op nageslagen toen je de niet-originele kap noemde. Toen werd mij opnieuw duidelijk dat jij een Twillsoft softop hebt :). Met jouw foto doel ik op de foto uit jouw spoiler van de niet-originele kap. Toen ik die zag, wist ik dat ik mij ga storen aan een dergelijke afwerking. Dat van die deken is een goede tip! I'll keep that in mind.

Richel88
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 feb 2009, 11:16
Locatie: Noord-Limburg

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door Richel88 » 31 mar 2017, 21:10

Ik weet zo even niet meer of ik je kan volgen haha :| ..
Twillsoft...Twillfast....oem...niet-oem...Alleen kijkend naar memelink, wat bedoel je nu?
Conform factuur heb ik een Twillfast oem-spec kap. Dus zelfde materiaal en kwaliteit als OEM, alleen geen BMW stickertje erop.. Dat is dan toch dezelfde kap als waar naar jij refereert? De prijs welke ik ervoor betaald heb was iig hetzelfde als jij hierboven vermeld hebt...
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Bill_Splate
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2017, 13:51

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door Bill_Splate » 01 apr 2017, 13:12

Michel, ik zal proberen de verwarring weg te nemen. Ik had gezocht op ervaringen met Memelink. Jouw topic kwam hierbij naar voren. In jouw openingspost heb je aangegeven dat je een Twillfasttop hebt. In mijn reactie van 28 maart (15:29) heb ik gevraagd over o.a. het weglaten van de binnenhemel.

In jouw reactie van 29 maart (14:43) beantwoord je mijn vragen. Aanvullend vermeld je dat de NIET originele kap een lelijke afsluiting heeft. Ik was even verward of je nu wel of geen Twillfasttop hebt. Vandaar dat ik opnieuw jouw openingspost had gelezen. En toen wist ik dat je mij waarschuwde voor de NIET originele kap en niet voor de Twillfast die jij hebt :ja:.

Dan noem ik in mijn reactie van 31 maart 11:19 dat ik het er niet uit vind zien als ik kijk naar jouw foto. Hiermee bedoel ik de foto die je aanvullend had geplaatst in jouw reactie van 30 maart (8:26). Dus over de NIET originele kap :) .

Ah, nu lees ik inderdaad dat ik Twillsoft heb gebruikt, waar ik Twillfast bedoelde. My bad. BMW heeft bij de E36 een Twillfast kap geleverd, gemaakt bij Haartz. Jij hebt eveneens een Twillfast kap die gemaakt is bij Haartz.
Op het moment dat de Twillfast werd geleverd bij de e36, was deze geleverd met de Twillfast variant waarbij het ruitje uitritsbaar/vervangbaar is. Op dit moment zijn er twee versies van de Twillfastkap in omloop: 1 waarbij de ruit vervangbaar is en 2 waarbij de ruit is ingenaaid. De versie waarbij de ruit vervangbaar is, is duurder.

Memelink heeft de Twillfast met ingenaaide ruit op voorraad. De Twillfast variant waarbij het ruitje vervangen kan worden, kan ook geleverd worden, maar met een meerprijs. Aan de telefoon wist hij niet precies hoeveel.

Daarom heb ik in het overzicht van offertes aangegeven of het de versie betreft waarbij het ruitje vervangen kan worden, of niet.

Richel88
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 feb 2009, 11:16
Locatie: Noord-Limburg

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door Richel88 » 01 apr 2017, 18:11

Zo! Hele toelichting weer haha. Maar nog een aanvulling... die fotos die ik plaatste hebben betrekking op mijn twilfast kap. Dus de oem-spec kap welke ik heb vertoond dit mankement..
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Bill_Splate
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2017, 13:51

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door Bill_Splate » 01 apr 2017, 20:17

Haha, ja was too much he :P. Ah, ok. Mijn softtop is in een slechtere staat dan ik dacht. Eigen beoordeling. Dus er zal een ander dak op moeten komen. Dat mankement zal ik dan graag voor lief nemen vergeleken met mijn eigen dak.

Gebruikersavatar
woutervandriel
Berichten: 298
Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:57
Locatie: Borne

Re: Michel's 325 cabrio individual Barbados green

Bericht door woutervandriel » 04 apr 2017, 14:44

@Bill_Splate, zie dat je geen topic hebt, maar laat ik hem maar even bij het cabriodak verhaal plaatsen:
https://www.facebook.com/groups/3735056 ... 6876785355

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”